Avatar billede dang Praktikant
20. april 2012 - 22:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

usb flash drive SLC

Jeg har lige fået investeret i et dejlig Samsung fladskærms tv. Der er jo næsten ikke noget det ikke kan :)
En af de dejlige features den har er at der er 3 USB porte i til flash drives. Jeg kan sagtens bruge de flash drives jeg har til at se film fra, men hvis jeg vil optage på dem går det galt.
Det viser sig så at de flash drives skal være SLC (Single Level Cell) Det er først idag jeg hører om den lille forskel, men efter lngere tids søgning kan jeg ikke finde nogen brugbare hits på nettet.
Findes der evt. en ekspert herinde der kan give nogle gode råd, evt. om der findes en liste !
Avatar billede Skumlos Nybegynder
22. april 2012 - 11:31 #1
Hvor står det krav? Det lyder for mig som om du har misforstået noget da jeg kan ikke forestille mig man nogensinde ville sætte krav om SLC, det giver ingen mening, da det slet ikke er relevant for host siden.

SLC er noget der er relevant i industrien da man vil have højere sikkerhed for data, men nu om dage kan det næsten være det samme idet controllerne har indbygget Wear Leveling osv.
Avatar billede dang Praktikant
22. april 2012 - 12:58 #2
Som jeg forstår det er det noget med læse/skrive hastighed der er anderledes på dem, og som er nødvendigt for at kunne optage på dem.

Alternativt kunne jeg også bare købe en HDD, men den er jo større, mere bescærlig at få monteret på en fiks måde og sidst men ikke mindst kan den finde på at snakke lidt :)
Avatar billede Skumlos Nybegynder
22. april 2012 - 14:06 #3
Du kan sagtens få MLC systemer der er lige så hurtige som SLC. Tænk bare på nyere SSD'er med skrivehastigheder på 550MB/s o.lign., og langt størstedelen hvis ikke alle er MLC baseret.

Hvor står dette krav? I stedet lyder det mere som et hastighedskrav, hvilket også giver mening da den skal nå at skrive dataene og næppe har en buffer...
Avatar billede dang Praktikant
22. april 2012 - 15:08 #4
Det kan ses flere steder. Feks her
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=103361&title=usb-stick-til-samsung-ue55d8005

Det er en kende svært at finde eksakte data !
De enkelte SLC flashdrives jeg har fundet koster ikke gratis, så mon man skulle prøve at tage chancen med et andet drive der kan lagre skrive hurtigt !

Nogen forslag ?
Avatar billede Skumlos Nybegynder
24. april 2012 - 07:39 #5
Jeg vil næste vove at påstå nyere sticks skulle kunne klare det... Et MPEG2 TV signal kommer med max 12 MBit/s for et SD signal, mens et HD er omkring de 20M Bit/s. Således skulle du til et HD signal kunne klare dig med en pen der kan skrive med 3MB/s (24 MBit/s). Så er der sikkert noget overhead eller noget pga. TV'et sikkert vil pakke det ind på en eller anden måde, så lad os bare sige 5 MB/s så burde man da være OK sikker.
Kingstons 16GB DTR500 har følgende specs:

DTR500/16GB
Læsehastighed: 30MB/s.
Skrivehastighed: 20MB/s.

Så den burde rigeligt kunne klare jobbet, og koster vel omkring 150kr eller noget.
Avatar billede dang Praktikant
01. maj 2012 - 16:48 #6
Undskyld sent reply :P
Nu har jeg stjervet alle butikker rundt i området og ikke fundet den kingston, jeeg bestiller den online og melder tilbage :)
Avatar billede tbsandau Novice
15. maj 2012 - 18:07 #7
Har du fundet ud af om den virker??
Avatar billede dang Praktikant
15. maj 2012 - 19:01 #8
Ikke endnu, skal lige ha fundet en ny computer, den gamle stod af :/ Så jeg regner med at købe et flash kort når jeg køber den nye computer !
Avatar billede dang Praktikant
01. oktober 2012 - 19:36 #9
Jeg kom fra det igen !

Skumlos send svar, så får du point :)
Avatar billede Skumlos Nybegynder
05. oktober 2012 - 07:18 #10
Word...
Avatar billede Skumlos Nybegynder
05. oktober 2012 - 07:18 #11
Eller svar... :D