Avatar billede Ace1975 Praktikant
21. april 2012 - 13:35 Der er 3 kommentarer

Køb af ekstrem bærbar

Hej allesammen,jeg kunne godt tænke mig at købe en ekstrem byg selv bærbar,men hvor og hvad skal man proppe i sådan en fyr.

jeg har nogenlunde styr på specifikationer og den slags,men når man står og skal spendere 30 af de store bliver man godt nok hurtigt i tvivl. Indtil videre har jeg luret lidt på 3 forskellige sider  mysn.de,deviltech.de og eurocom.

en del af de processorer og grafikkort de tilbyder er nemlig normalt beregnet til stationære men er de også velegnede til bærbare?. jeg havde som minimum tænkt mig en cpu der kunne klare omk. 3,6 ghz - 4,0 ghz og en sli konfiguration af grafikkort (helst intel og nvidia) da jeg ved at amd tit har varme relateret problemer.

Så hvis der er nogen der har nogle skøre/vidunderlige konfigurationer at dele med mig,Må i meget gerne svare mig og husk at kodeordet er power+performance og ingen amerikanske sider tak!!
Avatar billede mireigi Novice
21. april 2012 - 16:24 #1
30k til en bærbar? Du ville være bedre tjent med en stationær til samme pris.

Men, hvis du virkelig VIL have en hardcore gaming bærbar til sindsyge penge, så prøv at kigge på Clevo P270WM, det er den mest hidsige til dato, og du kan selv vælge konfigurationen.

Jeg har bygget en til ca $7000:
-    CLEVO P270WM Core i7 Notebook Barebone, Intel® X79, 17.3" Full HD LED Glossy, PCIe x16 MXM-III Discrete Graphics
-    INTEL Core i7-3960X Extreme Six-Core, 3.3 - 3.9GHz TB, LGA2011, 15MB L3 Cache, HT EM64T EIST VT XD, 32nm, 130W, Retail
-    XIGMATEK PTI-G4512 Thermal Compound, Electrically non-Conductive
-    NVIDIA 2 x GeForce® GTX 675M 2GB GDDR5 Mobile Graphics Card for P270WM, SLI Configuration, w/ 2 nd AC Adapter and Converter Box
-    CRUCIAL 32GB (4 x 8GB) PC3-10600 DDR3 1333MHz SDRAM SODIMM, CL9, Non-ECC
-    INTEL 300GB 710 Series SSD, MLC, 240/210 MB/s, 2.5-Inch, SATA 3 Gb/s, Retail
-    RAID RAID 0 (striping), min 2 hard drives required
-    CLEVO Blu-Ray Burner and Super-Multi DVD±RW Optical Drive for Clevo P270WM
-    NETWORK Built-in 10/100/1000 Mbps Ethernet LAN Card
-    INTEL Centrino® Ultimate-N 6300 Wireless Card, IEEE 802.11a/b/g/n, 11/54/450 Mbps, Internal PCIe Half Mini Card
-    CREATIVE Sound Blaster X-Fi Surround 5.1 Pro, 24-bit 96KHz, External, USB 2.0
-    CLEVO Additional 8-cell Li-Ion Battery for Clevo X7200 Series Notebooks
-    NONE Standard Carrying Case for Notebook Included
-    LOGITECH Lapdesk N700 Notebook Cooler w/ Stereo Speakers
-    MICROSOFT Windows 7 Professional 64-bit Edition w/ SP1, OEM
-    WARRANTY Standard 1 Year Warranty for Clevo Notebooks

Du kan bygge din egen her:
http://www.avadirect.com/gaming-laptop-configurator.asp?PRID=23298
Avatar billede Ace1975 Praktikant
21. april 2012 - 22:24 #2
Tak for svaret, jeg har selv kigget på mange af de amerikanske sider, Desværre ville det blive alt for dyrt at få den igennem tolden. jeg ville blive glad for nogle forslag til nogen europæiske sider.        P.S hvis du syntes CLEVO P270WM er vild, så prøv at tjekke MAINGEARS TITAN 17 MODEL På fuld skrue.  ØV hvorfor er USA ikke med i eu??? HE HE
Avatar billede mireigi Novice
22. april 2012 - 20:23 #3
Jeg er sikker på at du godt kan finde en forhandler i EU som evt. har dem på lager :)