Avatar billede Svend_J Novice
22. april 2012 - 21:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Evt opgradering

Har fået smidt en Toshiba a100-886 i nakken.

Men kan man overhovedet opgrade andet end RAM på den?

Den er helt standard på nuværende tidspunkt, og jeg har ikke haft held med at finde andet end at jeg kan smide 2x2GB PC4200 i den.

Kan der opgraderes CPU, harddisk (til en SSD) og evt grafikkort??

Så vidt jeg kan finde ud af via "CPU-Z" så sidder der et Nvidia GeForce Go 7300 med 64 MB RAM i den.

Jeg har manual, men syntes ikke den er syndelig behjælpelig...
Avatar billede Svend_J Novice
22. april 2012 - 21:06 #1
Hov.. Kom til at se i manualen at der faktisk kan sidde PC5300 i den...
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. april 2012 - 21:09 #2
Ram og harddisk er det man kan skifte i en bærbar.
Avatar billede Svend_J Novice
22. april 2012 - 21:13 #3
Ok, ved du hvad jeg skal kigge efter hvis jeg skal finde en SSD til den?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
22. april 2012 - 21:39 #4
Du skal nok regne med at din Toshiba er 4-5 år gammel og så kan det virkeligt ikke betale sig at smække en SSD i maskinen, da harddisk controlleren formentligt ikke kan udnytte den alligevel.

Ram er eneste fornuftige opgradering, hvis det da ikke er steget helt vildt i pris fordi det er udgået af produktion.
Er det tilfældet, så prøv at se om du kan finde noget på brugtmarkederne, så som dba.dk.
Avatar billede Svend_J Novice
22. april 2012 - 21:50 #5
Ok, jeg fandt nogle RAM på DBA til 350 for 2x2gb. Så det er nok det der kommer til at ske.

Jeg takker. Willy sender du et svar?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
23. april 2012 - 23:52 #6
Bare tag pointene selv.
Jeg er mere interesseret i at du fik et svar du kunne bruge. :)
Avatar billede Svend_J Novice
24. april 2012 - 07:15 #7
Ok. Jamen jeg takker igen.