Avatar billede RuneDams Juniormester
24. april 2012 - 07:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ny strømforsyning?

Jeg har en pc med hardware:

Bundkort: ASUS Crosshair IV Formula
RAM: 8GB (2x4gb) 1866mhz VENGEANCE
Grafikkort: ASUS EAH5870
Harddisk: 2x WD Caviar Blue 500GB sata3 6Gb/s
Strømforsyning: LC Power Silent 550W 140mm 6550GP2
Processor: AMD amd phenom ii x6 1075t

Jeg har for nyligt installeret de 8GB ram, da jeg før havde 4GB på 1333mhz, men siden jeg har gjort det er computeren blevet langsommere. Derudover blev den også langsommere da jeg installerede en ekstra harddisk. Er der nogen af jer eksperter der kan fortælle mig om mine nye RAM måske er gået i stykker, eller er det min strømforsyning der er for lille (som jeg selv mistænker)? Håber i kan hjælpe mig :).
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2012 - 08:08 #1
tror ikke det har noget at gøre med din strømfosyning

her kan du se en oversigt

http://www.ocztechnology.com/products/power_management/
forover har du 3 muligheder for hvor kraftig du vil have dem

skal du have højere hastighed skal du i at bruge ssd harddisk
der vil du opnå en meget hurtigere opstart end du har i dag

http://www.komplett.dk/k/kl.aspx?bn=11126&gclid=COTAlobpzK8CFQdb3wodYRzxZg

det er læse og skrivehastighed du skal se på og så lige størrelsen
en på 100-120 gb er en fin fremtidssikret ssd

du kan hente hirens og boote op på den og teste dine ram
der ligger desuden et hav af programmer der næsten er uundværlige i det lange lø
fjerne vira og alt muligt andet

http://www.hiren.info/pages/bootcd

hent den her

http://www.hirensbootcd.org/download/

hvilken bios bruger du i det asus kort
der ligger en test bios der hedder det her

http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM3/Crosshair_IV_Formula/#download

tryk download - styresystem

Beta Version  3027

men ellers brug denne her

Version  2002

m.v.h
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. april 2012 - 11:37 #2
Det er da nemt at teste!
Pil de nye ram ud, og se om det er det samme :)

P.s.
Nu er styresystemet vel 64 bit???!!!
Avatar billede RuneDams Juniormester
24. april 2012 - 12:09 #3
Ja styresystemet er 64 bit. Jeg vil lave nogle test når jeg kommer hjem :). Tak for hjælpen indtil videre!
Avatar billede RuneDams Juniormester
09. maj 2012 - 00:55 #4
Undskyld det sene svar, men har haft computeren til tjek.

Jeg har fået computeren tjekket hos firmaet jeg købte den hos, og det eneste "dårlige" de kommenterede på var at det ene RAM sad i en forkert sokkel og computeren var meget støvet. Den er dog begyndt at køre en del bedre efter dette.

Derudover har jeg kørt denne "Performance Test 7" og har gemt et billede af mine data, men ved ikke helt hvordan man kan uploade billeder til dette forum?

Med hensyn til BIOS har jeg aldrig opdateret denne. En bekendt af mig siger dog at det kan ødelægge computeren og anbefaler dog at jeg ikke gør det. Jeg ved ikke hvordan man updaterer en BIOS. Er dette svært?
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2012 - 07:03 #5
hvis du aldrig har prøvet spørger jeg direkte

hvorfor fik du ikke firmaet mod betaling til at gøre det for dig

??????

men svaret er nej det er ikke svært for mig

find den bog frem der fulgte med dit bundkort - der står hvordan du gør

i min ligger der en der hedder AL suite 2 man bruger til auto update via nettet

i min står det under side 4-22

m.v.h
Avatar billede RuneDams Juniormester
09. maj 2012 - 11:08 #6
Okay takker så vil jeg kigge i bogen :).
Avatar billede RuneDams Juniormester
14. juni 2012 - 13:22 #7
Jeg har tjekket antal watt der bruges af pc'en og den peaker på 378watt så det er nok ikke strømforsyningen der er gal. Begynder at tænke på at computeren nok bare ikke er stærkere ;). Vil du smide et svar treatmenice?
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2012 - 13:50 #8
her er lidt at kigge på¨
alt efter pengepung og ydelse

http://www.ocztechnology.com/products/power_management/

du kan trykke på dem her også

Maximum Performance
High Performance
Mainstream Performance
Fatal1ty Gamer Series
Avatar billede RuneDams Juniormester
21. september 2012 - 12:02 #9
Undskyld det sene svar havde glemt jeg havde det åbnet :O. Men tak for hjælpen ;)!