Avatar billede lakana Nybegynder
25. april 2012 - 15:29 Der er 3 kommentarer

2 A5 på A4

Jeg har valgt A5 som sidestørrelse. Jeg ønsker at printe 2 stks. A5 sider på et A4-ark for herefter at skære hvert A4 ark til 2 sider. Hvordan vælger jeg denne printløsning i Word 2007?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
25. april 2012 - 16:12 #1
jeg tror du får det mest kvalificerede svar i Word gruppen alternativt Ms Office
jeg vil anbefale du flytter spørgsmålet derover
Avatar billede claes57 Ekspert
25. april 2012 - 16:20 #2
når du vælger udskrift - klik på egenskaber efter printernavnet.
På min (dell 313w) er der fanebladet Avanceret, hvor jeg kan vælge layout, og der sider pr ark, og sætte den til 2.
Så passer det hvis word står til a5, og printeren er fodret med a4.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. april 2012 - 07:28 #3
...Funktionen (ark pr. side) virker også, hvis det er et andet format man ønsker skalleret til to på en side... - word skallerer selv.

Men det afhænger af printerdriveren, om det kan lade sig gøre. Det er dog yderst få printere der ikke kan, så du skal være ret uheldig hvis ikke du har muligheden.