Avatar billede tgl Nybegynder
25. april 2012 - 15:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

joomla-fejlbesked ved installation

Har min apache-webserver opppe at køre samt min myssqladmin.

Har derefter downloadet og udpakket joomla 1.5.26 til mappen joomla15x, som er oprettet i mappen htdocs.

I min browser indtaster jeg nu http://localhost/joomla15x og skulle dermed kunne se konfigurerings- og sampledatasiden, men får nedenstående fejl-besked :
-------------------------------------
Parse error: parse error, expecting `T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING' in c:\programmer\apache group\apache\htdocs\joomla15x\administrator\index.php on line 21
--------------------------------------

Spørgsmål : Hvad eller hvor skal der rettes til???
25. april 2012 - 16:42 #1
Lad os se koden i ....administrator\index.php omkring linje 21.  Så har vi en chance for at se hvad der går galt.
Avatar billede tgl Nybegynder
26. april 2012 - 12:31 #2
Lang ventetid, men her er kildekoden for nævnte fil :
--------------------------------------------------------

<?php
/**
* @version        $Id: index.php 14401 2010-01-26 14:10:00Z louis $
* @package        Joomla
* @copyright    Copyright (C) 2005 - 2010 Open Source Matters. All rights reserved.
* @license        GNU/GPL, see LICENSE.php
* Joomla! is free software. This version may have been modified pursuant
* to the GNU General Public License, and as distributed it includes or
* is derivative of works licensed under the GNU General Public License or
* other free or open source software licenses.
* See COPYRIGHT.php for copyright notices and details.
*/

// Set flag that this is a parent file
define( '_JEXEC', 1 );

define('JPATH_BASE', dirname(__FILE__) );

define('DS', DIRECTORY_SEPARATOR);

Linie 21 : --- >require_once( JPATH_BASE .DS.'includes'.DS.'defines.php' );
require_once( JPATH_BASE .DS.'includes'.DS.'framework.php' );
require_once( JPATH_BASE .DS.'includes'.DS.'helper.php' );
require_once( JPATH_BASE .DS.'includes'.DS.'toolbar.php' );

JDEBUG ? $_PROFILER->mark( 'afterLoad' ) : null;

/**
* CREATE THE APPLICATION
*
* NOTE :
*/
$mainframe =& JFactory::getApplication('administrator');

/**
* INITIALISE THE APPLICATION
*
* NOTE :
*/
$mainframe->initialise(array(
    'language' => $mainframe->getUserState( "application.lang", 'lang' )
));

JPluginHelper::importPlugin('system');

// trigger the onAfterInitialise events
JDEBUG ? $_PROFILER->mark('afterInitialise') : null;
$mainframe->triggerEvent('onAfterInitialise');

/**
* ROUTE THE APPLICATION
*
* NOTE :
*/
$mainframe->route();

// trigger the onAfterRoute events
JDEBUG ? $_PROFILER->mark('afterRoute') : null;
$mainframe->triggerEvent('onAfterRoute');

/**
* DISPATCH THE APPLICATION
*
* NOTE :
*/
$option = JAdministratorHelper::findOption();
$mainframe->dispatch($option);

// trigger the onAfterDispatch events
JDEBUG ? $_PROFILER->mark('afterDispatch') : null;
$mainframe->triggerEvent('onAfterDispatch');

/**
* RENDER THE APPLICATION
*
* NOTE :
*/
$mainframe->render();

// trigger the onAfterRender events
JDEBUG ? $_PROFILER->mark( 'afterRender' ) : null;
$mainframe->triggerEvent( 'onAfterRender' );

/**
* RETURN THE RESPONSE
*/
echo JResponse::toString($mainframe->getCfg('gzip'));
?>
26. april 2012 - 12:56 #3
Jeg kan nok ikke hjælpe dig.  Koden er nøjagtigt den samme som den jeg har i min installation, hvor det fungerer.  Jeg havde troet, at jeg måske kunne spotte en forskel som så kunne efterforskes.  Jeg bruger xampps, men det skulle vel ikke gøre nogen forskel.

Jeg håber du får bud fra mere vidende Eksperten medlemmer.  Ellers kunne du måske prøve på forum.joomla.org
Avatar billede tgl Nybegynder
26. april 2012 - 13:10 #4
Tak for respons.

Jeg troede at det var en syntaksfejl. Måske det er min browser (IE) som skal indstilles????
Avatar billede tgl Nybegynder
01. maj 2012 - 14:46 #5
Jeps, jeg prøver joomla.org.