Avatar billede crz Nybegynder
29. april 2012 - 00:00 Der er 5 kommentarer

Netgear WNR612v2 port forwarding

Hej!

Jeg har et problem med port forwarding. Jeg har to computere koblet på en WNR612v2 med en dynamisk ip. Jeg har forsøgt at enable NAT filtering på routeren, og tilføje de porte jeg ønsker åbnet til den ene af computerne med dens interne ip. Jeg har også forsøgt at tilføje en statisk ip på den uden held. Jeg har disablet firewalls/software og har genstartet utallige gange.

Hjælp! :/
Avatar billede sand321 Nybegynder
29. april 2012 - 15:35 #1
Hvilket OS kører du med?

Har du tjekket at din computer lytter på de(n) rigtige port(e) vha. netstat komandoen?
Avatar billede crz Nybegynder
29. april 2012 - 16:41 #2
XP Home SP3.

"Har du tjekket at din computer lytter på de(n) rigtige port(e) vha. netstat komandoen?" - Hvordan gør jeg?
Avatar billede sand321 Nybegynder
29. april 2012 - 17:05 #3
Start -> kør "cmd" [enter]

I komandoprompten skriver du: netstat -a -n -b -p tcp [enter]

Det giver dig et overblik over hvilke programmer der lytter eller har en etableret forbindelse på bestemte porte (kun tcp)
Avatar billede crz Nybegynder
30. april 2012 - 09:56 #4
Skal jeg gøre det her før eller efter, at jeg har konfigureret routeren til at port-forwarde? Hvilket resultat burde jeg få?
Avatar billede sand321 Nybegynder
30. april 2012 - 11:05 #5
Det er ligemeget hvornår du gør det. Du skal kigge efter om det rigtige program er associeret med den rigtige port og at der ud for tilstand står LISTENING. Hvilket program portforwarder du til?