Avatar billede Slettet bruger
30. april 2012 - 12:06 Der er 2 kommentarer

Viset tabel i textbox

Hej

Jeg har et excelark, hvor jeg gerne vil vise noget data i en tabel øverst på arket, men bredden af de enkelte kolonnerne er forskellige fra dem lidt længere nede på arket. Jeg tænker derfor om det er muligt at vise en kopi af et andet ark i en textbox (det skal kunne opdaterer automatisk) eller evt. en anden løsning?

På forhånd tak.
Avatar billede iver_mo Nybegynder
30. april 2012 - 16:24 #1
Det er muligt:

http://www.exceltip.com/st/Linking_a_Cell_to_a_Text_Box/184.html

Marker tekstboksen -> gå formellinien -> tast din formel

Done
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2012 - 11:48 #2
.... eller evt. en anden løsning?

Hvis du har Excel 2007+ så prøv følgende:

Tag en kopi af det område hvor bredden af kolonnerne er anderledes. Aktiver øverste venstre celle af det område hvor du vil have det kopierede indsat. Hold Shift tasten nede medens du trykker på pilen ved ikonet "Sæt ind". Marker "Som billede" og vælg her "Indsæt billedkæde".

Hvis du har en Excel version tidligere end 2007 mener jeg du bliver nødt til at finde et ikon der (på engelsk hedder "Camera", men er ikke fuldstændig sikker.

Hans