Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. maj 2012 - 11:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Værktøjskasse til bil

Jeg bruger en del af min tid, på at køre rundt mellem forskellige fabrikker, for at servicere deres it infrastruktur.

Idag har jeg i bagagerummet en alukuffert med diverse værktøj og en papkasse med forskellige reservedele.

Papkassen indeholder typisk:
8-10 pds kabler i forskellig længde
24 ports switch
3-4 strømforsyninger til laptops
et ekstra tastatur
7-8 forskellige kabler (el)
et par strømskinner
en ekstra dockingstation
et par ekstra mus
osv.

Alukufferten indeholder:
Diverse skuetrækkere
Diverse tænger
Strips
skruer og fittings til rackskabe
saks
stanleyknive
kabelstripper
Fluke
diverse skruebits
lille elskruemaskine (ixo)

Denne løsning er ikke optimal. Jeg eftersøger derfor en smart "værktøjskasse" med plads til det hele. Gerne en type hvor værktøjsdelen er aftagelig, så jeg kan nøjes med at slæbe værktøjet med ud af bilen. Samtidig skal den fulde løsning være nem at tage ud af bagagerummet, når dette skal bruges til andre ting.

Hjææælp! :)
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
01. maj 2012 - 12:22 #1
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. maj 2012 - 12:53 #2
Problemet med den type er, at den vælter hvis den står oprejst i bagagerummet. Herved bliver indholdet grundigt rodet rundt :)
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
01. maj 2012 - 13:28 #3
Det er der jo to nemme løsninger på.

1. sådanne en elastik snor med krog i begge ender, så den er nem lige at sætte fast.. så flytter den sig slet ikke.

2. du lige deler den på midten og så har du to kasser stående ved siden af hinanden - Det er jo alligevel ikke hver gang du skal ha dem begge ud.

hvis du skal have en løsning, som ikke bliver for høj når den bare står i bilen, så vil den jo blive så bred at du ikke kan flytte den rundt særlig nemt.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. maj 2012 - 14:56 #4
Mnjaaeehh... :)

Jeg er dog sikker på, der findes nogle mere smarte løsninger. Der findes garanteret andre kørende teknikere, der har dette behov.

En faktor er også, at det skal være god kvalitet. Prisen er ikke det store issue.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. april 2016 - 12:06 #5
.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. april 2016 - 12:07 #6
.