Avatar billede Emilronnow Nybegynder
02. maj 2012 - 19:03 Der er 6 kommentarer

Hvilket surround system?

Jeg ønsker at købe et godt surround sound system til at høre musik på (selvfølgelig også bruges til tv'et) - Både hård og blød musik - så den skal kunne spille rigtig godt. Og derudover skal den kunne kobles til Ipad'en...
Prisen må højest være 4500 kr.

Nogle bud? Link gerne :-)
På forhånd tak!

Mvh
Emil
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2012 - 20:52 #1
JVC ??? eller JBL  eller  B & W
?

men du siger kobles til Ipad'en

www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/hojttalersystemer/BOSECOMP5II/bose-pc-surround-hojttalere

Logitech Surround Sound Speakers Z506

www.logitech.com/da-dk/speakers-audio/home-pc-speakers/devices/7191  ????
Avatar billede Emilronnow Nybegynder
02. maj 2012 - 21:25 #2
Tak for svaret...

Hvad siger du/I til denne her?
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hjemmebiograf/HTD6750WXE/samsung-5-1-3d-hjemmebiograf-ht-d6750

Er det noget der kan spille noget musik? Og kan den spille via. Ipad? gennem et alm. jackstick?
Avatar billede Blandy Praktikant
03. maj 2012 - 15:12 #3
Hvordan ved man egentlig ud fra specs hvad der er god højtalere? og receiver for den sags skyld?
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2012 - 17:22 #4
#2 der er ikke jackstick i/til

du skal over i nåde pc surround :-) www.amazon.com/Logitech-Surround-Sound-Speakers-980-000430/dp/B003VAK1FA
Avatar billede kjeldsted Novice
08. maj 2012 - 23:11 #5
#4 (/#2)
Så må man jo købe et jackstik til. Koster MAKS en 50'er.
Så vidt jeg kan se har den en almindelig auxIliary indgang med phono. Så et lille minijack til phono og så er den skid slået :)
Ingen problemer med det, kan jeg garantere. Desuden er det efterhånden ikke mange lydenheder i dag der ikke har en aux indgang. Som regel er denne som phono, men derfor kan en enhed med fx. XLR, Jack eller minijack sagtens tilsluttes. Så længe den blot er ubalanceret, hvilken iPad'en er.
Avatar billede kjeldsted Novice
08. maj 2012 - 23:22 #6
#4 og mht. den logitech skal man huske at (forhåbentlig) virker denne sådan at der kun er lyd i de to højttalere samt subwoofer ved alm. tilslutning. For 5.1 lyd skal man have 5 lydkilder, og derved en DVD/Blueray afspiller der kan levere to stk phono til hhv. højre/venstre samt tre stk minijack til hhv. center samt højre og venstre surround.
Jeg tror desværre der bliver solgt mange 5.1 sæt til folk som kun benytter de to højttalere samt subwooferen, da mange ikke lige tænker over at ikke al udstyr levere eksternt 5.1 lyd. Jeg vil tro at #2 vil være en bedre løsning (og helt sikkert bedre lyd end logitech) idet afspilleren er indbygget og derved er det en hel del lettere.