Avatar billede narkomic Novice
03. maj 2012 - 15:07 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

windows server 2008 r2 install active directory domain services efter kan ikke loge på

Hej alle.

jeg har en server hvor jeg har installeret windows server 2008 r2 sp1 standart på.
jeg får forbindelse til serveren med remote desktop.
jeg vil installere Enkompass (cpanel til windows)
jeg følger deres guide til forberedelse af serveren.
efter install af server skal jeg installere active directory domain services.
efter den er installeret skal jeg køre guiden og så genstarte.
efter genstart kan jeg ikke logge på igen og er nød til at geninstallere hele windows igen for at kunne komme ind.:S
håber at der er nogen der kan hjælpe mig med mit problem.

MVH Nicolai
Avatar billede juleulven Nybegynder
03. maj 2012 - 20:46 #1
når du "opretter" Active Directory skal du jo lave en "domæne user account" som er "Domæne administrator" ...

eller også skal du logge på "lokalt" og ikke på "Domænet" ...

hvis computeren nu hedder:
test og din bruger er administrator så vil logon være:
test\administrator

hvis du opretter et domæne som hedder "domain.lan" vil dit logon være: domain\administrator eller administrator@domain.lan
og det er 2 seperate passwords ...

hvis du dog slet ikke er familiær med "AD services" kan det godt være du skal hyre noget hjælp til opsætningen for det påvirker jo hele dit netværk
Avatar billede nyhuus Nybegynder
04. maj 2012 - 22:34 #2
Som overståene er inde på, så tror jeg også det har noget med lokalt kontra domæne login at gøre.

I det du installere AD DS på en server 2008, så bliver din lokale bruger og gruppe database "deaktivetet" hvis man kan kalde det det, samt der bliver oprettet en domæne database istedet for.

Grunden til at du ikke kan logge ind, er formetenlig fordi at du prøve på at logge ind med den "gamle" lokale administrator, som ikke længere eksistere.

Lige efter en frisk installation af server 2008 samt AD DS skal du logge ind med domæne brugere.

Det gør du med domæne\Administrator.

Hvis vi fx siger du har kaldt dit domæne eksperten.dk, så er det brugernavn du skal logge på med, efter du har installeret AD DS: eksperten\Administrator

her efter vil jeg så anbefale at du laver dig en person admin account.

M.v.h.
Christian Nyhuus
Microsoft Certified IT Professional: Server Administrator on Windows Server 2008
Avatar billede narkomic Novice
10. maj 2012 - 22:13 #3
tak for svaret begge to...
det virkede...
hved ikke hvem af jer der skal have point.
hved ikke om man kan dele op for i ramte bege to...
Avatar billede nyhuus Nybegynder
10. maj 2012 - 22:33 #4
Så vidt jeg husker kan du dele dem op, hvis det er to svar :)
Avatar billede juleulven Nybegynder
10. maj 2012 - 22:58 #5
#4 nemlig
Avatar billede narkomic Novice
12. maj 2012 - 19:00 #6
yep kunne man... takker igen...:D