Avatar billede a-carlo Nybegynder
03. maj 2012 - 19:40 Der er 10 kommentarer

Bærbar com hjælp

hej

nu er det sådan min lillebror har brugt 6.500 kr på en bærbar pc for sine konf. penge og jeg tror squ han er blevet lidt snydt:)

han har købt en asus u36s i fona og fået afvide af ham i butikken det er en rigtig god gamer pc her er den spec.

skærm: 13.3 tommer opløsning 1366*768

processor: 2430m (i5)

Ram: 8

Grafikkort: nvidia geforce gt 520m

harddisk: 750 gb plads (5200)

jeg selv syntes den er virkelig ringe specielt grafik kort og den bette skærm men hvad syntes i som ved lidt mere om det?

han gav som sagt 6.500 kr jeg foreslog den jeg selv har som er den her
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/514220/HP-Pavilion-dv66130eo.html

og den er så os lige en 1000 billigere
Avatar billede Bargisen89 Nybegynder
03. maj 2012 - 22:10 #1
Hvor lang tid siden købte han den?

Fordi for de 6.500 kan du få en rigtig god gamer PC, som holder i et par år! ;)
- Dog stationær :D

Umiddelbart vil jeg sige han er blevet godt gammeldags "røvrendt" sorry to say :/
Avatar billede pstidsen Novice
03. maj 2012 - 22:34 #2
Det er ikke en orden gamperpc. Den du har fundet er MEGET bedre. Få den byttet!
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. maj 2012 - 22:35 #3
Det er en ok maskine, men blot det forkerte valg.
Det er en såkaldt ultra portable type, så den er tyndere og har mindre skærm end "alm." bærbare.
Prisen er heller ikke helt skæv i forhold til typen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. maj 2012 - 22:38 #4
Fona ekspedienten må have været praktikant siden han kan kalde den for en god gamer pc...

Asus U36S udmærker sig først og fremmest på solidt kabinet og god batterilevetid.
Avatar billede pstidsen Novice
03. maj 2012 - 22:49 #5
Avatar billede benzon Praktikant
03. maj 2012 - 23:07 #6
At købe en computer hos Fona vil ALTID være dyre end hvis den er købt på nettet.

En Fona butik skal betale leje og som regel er den peberet, for det skal jo være et sted hvor der kommer mange folk igennem, ikke lige som en online biks, der faktisk kunne holde til i et nedlagt landbrug.

Der ud over har du sælger lønninger der skal betales, det skal en online biks da godt nok også, men er ret sikker på der er en del forskæld på lønningerne, har selv arbejdet i Melin i sin tid.

Den bærbar han har solgt din lille bror, vil jeg heller ikke på nogen måde kalde gaming bærbar, det er mere en all arround, Rimelige speccs hele vejen rundt, og kan da nok trække en del spil, men ikke med specielt højt opløsning, det er mere hvad jeg vil kalde en skole bærbar, da det er rart de ikke fylder for meget.

Men som folk fyre af, at i skal levere den tilbage, tja altså det eneste i kan holde på er at sælger har villedt jer, og så er det op til den enkelte butikschef, og bestemme om de vil godtage den.

Da jeg går ud fra computeren er købt i butikken, og ikke bestilt via nettet, så har i faktisk INGEN returret, da det er op til de enkelte kæder og butikker at afgøre om de vil være flinke og tilbyde dette.

Går der ud over ud fra computeren er pakket ud? og har været startet op.

Så siger Fona's hjemmeside følgende
Ombytnings- og returret indenfor 14 dage
Varer købt i FONA kan byttes eller returneres i op til 14 dage efter købet under forudsætning af, at varen ikke har været taget i brug - og kvittering medbringes. Varen skal være ubeskadiget og returneres i ubrudt original emballage. Dette gælder også brugte apparater, dog behøver disse ikke være i original emballage. Musik, film, spil og software skal returneres plomberet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. maj 2012 - 13:26 #7
#6
Konge indlæg :)
Avatar billede benzon Praktikant
04. maj 2012 - 15:51 #8
#7 mange tak :)
Avatar billede Peter966 Nybegynder
05. maj 2012 - 08:39 #9
Ved ikke hvordan det hele er foregået, men hvis 1 konfirmant på ca 13 - 14 år går alene ind i 1 butik og køber for 6500.- Er der vel et eller andet i købeloven som gør at den handel kan ophæves ? Eller hvad ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. maj 2012 - 13:40 #10
#9
Nej desværre.