Avatar billede wipo Mester
04. maj 2012 - 12:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mail opsætning/konfiguration

Jeg har erhvervet den nye Asus Eee-Pad Prime Transformer TF201. En slags IPad, men med aftageligt tastatur. Den har det sidste nye Android 4.0 (Is-pind) Mit problem er, at jeg ikke kan konfigurere min Stofa Webmail på den. Jeg kan godt komme ind på Stofas Webmail, men kan ikke åbne mail uden at åbne i et andet vindue, og vedhæftede filer kan slet ikke åbnes. Jeg har ringet både til Asus og Stofa support, men det er ikke til nogen hjælp overhovedet. Stofas web-mail side virker heller ikke som når jeg åbner den på en almindelig computer, f.eks på en netcafe- det er ligesom der kun er de halve af funktionerne der virker.
Min datter har en IPad, og her virker Stofa websiden upåklageligt. Det er lidt surt, fordi jeg er ikke som hun,er Apple fan, og så skal høre hendes hoveren over sin gamle fars nyindkøbte legetøj, der ikke virker ordentligt.
Kan nogen hjælpe mig så Aple/Android krigen kan falde ud til min fordel.
Avatar billede dkcas11 Nybegynder
04. maj 2012 - 17:07 #1
Idag har mange hjemmesider konfigureret deres sider sådan at de passer til flere enheder og opløsninger optimalt. Det kan være din enhed ikke bliver genkendt af webstedet og derfor ikke vises optimalt. For eksempelvis iPhones og iPads kan man skrive "m." foran URL'et som eksempelvis "m.hjemmesidenavnher.com". Prøv det engang, og se om din Tablet bliver genkendt.
Avatar billede wipo Mester
05. maj 2012 - 20:19 #2
Desværre - det virker ikke.
Det stopper når jeg i opsætningen, kommer til SMPT serveren for udgående mail, så får jeg beskeden
"Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes"
Det går fint med til godtage POP3 - herefter stopper det hele så.
Jeg kan som  før fortalt godt Google Stofas webmailside, og så se mine mail, men ikke åbne dem uden at lave noget fiksfakseri med at åbne i et nyt vindue. Vedhæftede filer kan slet ikke åbnes.Jeg ved ikke rigtigt hvem der er fadder til problemet -Stofa eller Android ?
Ingen Hotline har et svar - Stofas help-line står fuldstændig af og henviser til alle andre de lige kan komme på - sikkert fordi det er et svært problem - og de er jo ikke bekvemmelige.
Avatar billede wipo Mester
28. maj 2012 - 14:57 #3
Jeg har nu fået løst mit problem med opsætningen af min mail.

Det viste sig, at det port nr. som Eee Pad´en selv vælger, når opsætningen kommer til smtp, er nr. 587 - men til mit abonnement hos Stofanet skal det være port nr. 25.  Det var ikke så nemt at vide - men en tekniker hos et firma der hedder Høj Data i Sindal løste problemet for mig.
Nu virker min mail - Jeg siger tak til dkcas der prøvede at hjælpe, og vil gerne tildele dig point idet du hjalp mig på sporet. Så hvis du lige skriver en par linier, så jeg kan tildele mig dine point.
Avatar billede dkcas11 Nybegynder
30. maj 2012 - 17:04 #4
Godt at høre du fik det til at virke.
Jeg havde lidt i tankerne det evt. kunne være et portproblem, men eftersom jeg mere er Apple-fan og ikke har det store kendskab til så mange andre tablets, ville jeg ikke ane hvilke porte der skulle benyttes. Håbede derfor der evt. var nogle andre eksperter herinde som kunne hjælpe dig med det lidt mere tekniske :)