Avatar billede dkcas11 Nybegynder
04. maj 2012 - 17:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Eksport af fil-info til tekst

Hejsa

Jeg har en masse billeder fra en en timelapse jeg har lavet, som jeg gerne vil lave noget statistik over. Det er sådan, at ved normalt dagslys, er mit billede ca 3,7MB, men som det bliver mørkere, falder billedernes størrelse gradvist. Derfor kunne jeg godt tænke mig at regne ud, hvor mange billeder jeg kan nå at tage hvert 30. sekund inden jeg fylder mig SD kort op.
For at lave denne statisik har jeg brug for alle billedernes størrelse (vi snakker om 2500 billeder). Det tager lidt for lang tid at trykke egenskaber for så at aflæse og skrive ned. Det må gerne være så præcist som muligt og ønsker derfor ikke kun at tage stikprøver, selvom det også kommer til at ende med alt for mange, og alt for lang tids arbejde.

Mit spørgsmål er, findes der et program, som jeg kan tilføje mine billeder til, hvorefter den f.eks. opretter en liste med filnavn og egenskaber ud for, sådan at jeg eksempelvis kan smide det i Excel.

Håber det er noget som kan lade sig gøre, for lyder ikke som det store programmeringsarbejde til mig ;)
Avatar billede jenslassen Praktikant
04. maj 2012 - 17:31 #1
Du kan anvende Total commander.

Der kan du direkte se hvad den enkelte fil fylder, samt hvor meget der er i hele mappen, eller dem du mærkerer.

Det brude give det overblik du mangler
Avatar billede dkcas11 Nybegynder
04. maj 2012 - 18:33 #2
Hmm, det giver mig ikke helt det overblik jeg ønsker. Det viser alle fil info som er ret fint, men det er mere en erstatning til Windows Stifinder. Jeg kunne godt tænke mig at kunne eksportere fil egenskaberne sådan at jeg evt. kan oprette et diagram over tid og filstørrelse.
Avatar billede dkcas11 Nybegynder
04. maj 2012 - 18:37 #3
Edit: Jeg har fundet en funktion som gør præcis det jeg ønsker. Mange tak for hjælpen, jeg giver point til dit svar :)
Avatar billede jenslassen Praktikant
05. maj 2012 - 10:26 #4
Takker