Avatar billede chgreth Nybegynder
05. maj 2012 - 19:14 Der er 15 kommentarer

Hjælp. Webkamera på MSI virker ikke.

Hej!

Jeg håber at nogle herinde kan hjælpe mig.

Det forholder sig således at jeg har overtaget en ældre computer, da min egen er gået i stykker. Computeren jeg har lånt er en MSI model NO MS-163C. Da computeren var fuld af alt muligt, som jeg ikke skulle bruge, fik jeg en ven til at stille computeren tilbage til dens oprindelige tilstand. Jeg kender ikke det tekniske udtryk for det, men jeg mener at computeren blev sat tilbage til samme tilstand, som da den blev købt.

Anyway, jeg er ivrig bruger af Skype og da jeg fik downloaded programmet, kunne jeg ikke få webkameraet til at virke. Jeg kan se at der er et indbygget webkamera i computeren, men hvordan får jeg det til at virke? Skal der installeres noget på computeren eller er der en særlig måde at tænde det på?

Jeg er desværre ikke særlig god til computere og derfor håber jeg at nogle "eksperter" kan hjælpe mig:-)

Venligst, Christina
Avatar billede sand321 Nybegynder
05. maj 2012 - 20:13 #1
Du skal bruge en driver til dit webcam. De ligger sandsynligvis på en CD der fulgte med computeren.

Man bør osse kunne finde den på nettet, men siden hvor de skulle ligge fejler.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. maj 2012 - 20:25 #2
via slimdrivers kan du nok finde driveren - den finder alt på hardware-id, og virker med det meste (og er gratis)
http://www.driverupdate.net/
den orange til venstre er gratis - den blå koster penge...
Avatar billede pstidsen Novice
05. maj 2012 - 20:47 #3
1. Du har fået lavet en formattering =)

2. Du skal installere driveren til webcamet. Hvad for et styresystem har du og hvor mange bit er det? Tjek ved at højreklikke på Computer og tryk Egenskaber.
Avatar billede chgreth Nybegynder
05. maj 2012 - 21:36 #4
Pstidsen:

Styresystem, altså jeg har Windows Vista. Er det dét du mener?

Der står følgende under "Computer" - "Egenskaber"

Windows-udgave:

Windows Vista Home Basic
Copyright 2006 Microsoft Corporation. Osv..

System:

Micro-Star Int´l Co.,Ltd.
Klassifikation: 2,4 Windows Experience Index
Processor: Intel(R) CPU  530 @1,73GHz 1,73 GHz
Hukommelse(RAM) 1015 MB
Systemtype: 32-bit operativsystem

Er det til nogen hjælp?
Avatar billede chgreth Nybegynder
05. maj 2012 - 21:37 #5
Sand321: Jeg har ikke nogen CD til computeren. Den er formentlig væk, da computeren er af ældre dato.
Avatar billede chgreth Nybegynder
05. maj 2012 - 21:40 #6
Claes57: Jeg er ved at downloade nu. Håber det hjælper. Vender tilbage med info om lidt.
Avatar billede chgreth Nybegynder
05. maj 2012 - 22:16 #7
Claes57: Det virker ikke:-( Programmet fandt 68 fejl og fiksede 15 af dem. Derefter har jeg forsøgt at bruge webkameraet, men ingen forbedringer.
05. maj 2012 - 22:27 #8
Hvad siger/skriver ENHEDSHÅNDTERINGEN
Avatar billede chgreth Nybegynder
05. maj 2012 - 22:34 #9
Kan du være lidt mere specifik? Jeg har fundet "Enhedshåndteringen", men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal tyde det.
(Beklager min manglende forståelse på det her område)
05. maj 2012 - 22:38 #10
Er der "Røde" / "Gule" makeringer der ? Specielt med Webcam enhed? (Som muligvis hedder [Billedenhed] ?)

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede chgreth Nybegynder
05. maj 2012 - 22:57 #11
Karise: Tak fordi du gjorde mig opmærksom på det. Jeg var ikke klar over at jeg havde markeret det som "svar".

Jeg har søgt under "start" på "enhedshåndtering" og det der kommer frem svarer ikke til det du beskriver. Når jeg går ind under "enhedshåndtering" fremkommer der en form for liste.
Øverst står der:

CHRISTINA-PC

+Batterier
+Computer
+Diskdrev
+DVD/CD-rom drev
osv..

Der er ikke nogen gul/rød markering..
05. maj 2012 - 23:19 #12
www.msiwhitebook.com/product_spec.asp?model=MS-163C

[Support Windows Vista® Only!] - Hvilket også er det du har ...

---

Noget der hedder [Billedenheder] ???

---

Ved du om det HAR virket ?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. maj 2012 - 09:00 #13
du er lidt på den...
Camera: This device uses the native driver bundled in operating system.
så der er ingen driver til den andre steder.
Prøv at hente "Intel(R) 5 Series Chipset" det kan være, at den vil gøre, at windows kan se, at der er kamera.
http://www.msi.com/product/nb/VR601.html#/?div=Driver&os=Vista%2032
der er alle drivere til din maskine.
Avatar billede sand321 Nybegynder
06. maj 2012 - 10:35 #14
Er du sikker på det er den rigtige side du henviser til? (MS-163C = VR601MSI)
Avatar billede pstidsen Novice
06. maj 2012 - 10:42 #15
Hej Christina

Prøv at gå herind: http://eu.msi.com/service/download/ og find punkt 3. Tryk på Click here.