06. maj 2012 - 17:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udvid trådløst netværk

Jeg sidder lige og sludrer med en kammerat, som har fået nyt værelse hjemme. Problemet er at det er den gamle garage der er blevet lavet til hans værelse og der kan deres trådløse netværk ikke nå ud. Hvad ville være den letteste/billigste måde at løse det problem på? Gerne stadigvæk trådløst.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede kurt54 Ekspert
06. maj 2012 - 18:03 #1
Prøv at flytte den nuværende router 1 meter eller 2 og væk fra andet elektronik, ledninger og metal. Men en moderne router bør kunne dække det hvis det er en almindelig villa på en almindelig villagrund. Ligger garagen ved portnerboligen på en Herregård er det nok anderledes.
06. maj 2012 - 18:08 #2
Den står i deres stue og tror ikke hans forældre er interesseret i at få den ud og stå midt i rummet. Søger efter en løsning med en ekstra router eller noget i den stil?! :)
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2012 - 18:38 #3
Du skal købe en extender, den udvider dit trådløse netværk, kan købes i alle computerforretninger
Avatar billede sadolin1978 Novice
06. maj 2012 - 18:39 #4
prøv evt. med en kabel baseret løsning noget af vejen. Forstået på den måde at man kan købe nogle adaptore til elnettet også ude i garagen sætte en tråløs enhed op.

En anden mulighed er en forstærker til det trådløse signal.
06. maj 2012 - 18:57 #5
Gupe>> Han siger han vil købe en wireless extender (accesspoint), så hvis du vil have nogle point, må du lige poste et svar :)
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2012 - 19:08 #6
Dejligt at kunne hjælpe
Avatar billede riversen Nybegynder
06. maj 2012 - 20:32 #7
bare vær opmærksom på, at for hver gang du repeater signalet halverer du båndbredden. Til gengæld kræver det ikke at du trækker kabel.