Avatar billede 2c Nybegynder
06. maj 2012 - 20:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

HTC one x som access point

Hej,

Jeg har et kontor i en ende af vores hus, hvor internet forbindelsen ikke er så god.

Derfor vil jeg gerne bruge min telefon som en forlængelse af vores internet, også kendt som et access point.

Problemet er, at hver gang jeg tænder for hotspot funktionen på telefon, så springer den af vores wifi, og begynder at bruge dens data forbindelse i stedet.

Kan man ikke tænde for dens hotspot, og samtidig lade den være forbundet til vores internet, så jeg bruger det i stedet?
Avatar billede sand321 Nybegynder
06. maj 2012 - 20:58 #1
Nej, telefonen kan ikke være tilsluttet et trådløs netværk samtidigt med du bruger den som access point. Det er derfor den går over på data forbindelsen!
Avatar billede 2c Nybegynder
06. maj 2012 - 21:00 #2
Ok. Det var da træls :-(
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2012 - 07:37 #3
du var rigtig hurtig til at lukke dette spørgsmål som er afsluttet
jeg havde en anden løsning

m.v.h
Avatar billede 2c Nybegynder
07. maj 2012 - 07:45 #4
Nå, hvad er den anden løsning? :-)

Jeg kan jo oprette et nyt spørgsmål og give dig 30 point hvis det virker.
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2012 - 08:07 #5
ja ok

her er den som jeg også bruger i min lejlighed som virker perfekt
men selvfølgelig koster det lidt penge

NETGEAR Powerline AV 500 Adapter

HUSK det skal være 500 IKKE 200der er ret langsomt

computercity har dem i et sæt og man kan købe ekstra til resten af rummene hvis man ønsker

nettet i dit stømnet virker ligeså hurtigt som hvis du sidder med en pc med kabel sat til - den sender signalerne videre dit elnet - smart ikke

om det er let - det er simpelt hen så enkelt at det gør helt ondt

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=8244196&sw=netgear powerline av+ 500&ref=search

et rj45 kabel i router hen til powerline sættes i stikkontakten
i det rum du vil have internet i sæt den anden rj45 ledning i powerline og i stikkontakt
vupti du har internet så hurtigt at du kan se og bruge dit tv med video hvis DET kan det

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2012 - 08:09 #6
hvis din router kun har et stik køber du sådan en fætter eller en med flere på

http://www.avxperten.dk/adaptere/pc-adapter/rj45-y-splitter-(1xrj45-til-2xrj45).asp

den skal så bare sættes i routeren hvis du mangler stik
m.v.h
Avatar billede 2c Nybegynder
07. maj 2012 - 08:42 #7
Tak for dine svar.

Hvis det med HTC som access point ikke virkede, havde jeg tænkt mig at købet et almindeligt access point.

Men dejligt med flere muligheder.

Jeg opretter lige et spørgsmål med point til dig, når jeg kommer hjem fra arbejde i aften.
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2012 - 09:00 #8
hos mig er det slut med at rode med at trække kabler i huset

skal snart have et nas drive så jeg kan bruge min router til at sende musik rundt i hele huset eller andet

m.v.h