Avatar billede perneis Nybegynder
07. maj 2012 - 10:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

grafikkort....

Jeg har lige købt en ny computer....

Acer Aspire Predator G3610

OS: Windows 7 Home Preemium 64 bit

CPU: Intel i5 2320  quad core

Ram: 8 GB

HDD: 1 TB

Video: AMD HD 7670 up to 4095 mb    ????????????????

Lan: 10/100/1GB

og andre ting.... men men men mit problem er grafikkortet, for der er kun 2 udgange et DVI og en HDMI, og det er ligesom ikke helt nok da jeg gerne ville have mere end 1 skærm til, der er dog en VGA og en HDMI udgang længere oppe bag på computeren, det er vel det man kalder onboard, men jeg har prøvet at sætte en skærm til VGA stikket der skete bare ikke noget, det aktiveret ikke engang skærmen.... mit spørgsmål er så... skal man ændre nogle indstillinger, eller noget i den stil, for kan da ikke tro at de bare er til pynt...????

jeg har også kikket ind i maskinen og der er ikke mulighed for at sætte et ekstra grafikkort i den, de eneste slots der er PCI-e de små, ved ikke lige hvad de hedder...

Jeg vil meget gerne kunne sætte 4 skærme til, da jeg bruger computeren til MS flight simulator X (FSX)

Håber her sidder en som kan og har lyst til at hjælpe mig....

Med Venlig Hilsen

Per Neis
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
07. maj 2012 - 10:33 #1
Du smider da bare et DVI kabel fra grafikkortet op i den ene skærm og hdmi kabel op i den anden. Hvis der ikke er hdmi indgang skal du bare have en hdmi->dvi omformer. Og så skal du ind og rette til mht. hvilken skærm der skal være hovedskærm osv.
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
07. maj 2012 - 10:34 #2
Mht. 4 skærme er det de færreste grafikkort som understøtter det. Min browser havde ikke lige indlæst hele din beskrivelse, så havde ikke lige læst det :P
Avatar billede perneis Nybegynder
07. maj 2012 - 10:44 #3
Jeg har stillet samme spørgsmål på simulators.dk og fik dette svar:

Tjek lige denne

http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/7000/7670/Pages/radeon-7670.aspx#2

Du skulle have  mulighed for op til 6 skærme.

Har du installeret de nyeste catalyst-drivere ?

Jeg har selv 3 skærme på et HD5870 kort (1xDVI 1XHDMI og 1X displayport-VGA converter)

Men da mit engelske ikke er skide godt hjalp det mig ikke meget jeg fik så dette svar her...

Den korte version:

Skal du bruge mere end 2 monitors kommer du ikke udenom at du skal bruge din displayport. Enten direkte i en Monitor eller via en "Aktiv" adapter

VGA (ELLER HDMI) og DVI burde virke på dit grafikkort som en 2 monitor løsning

Men helt ærligt hvad fanden er en "displayport" som sagt har jeg kun 2 porte på mit grafikkort en HDMI og en DVI..... og så har jeg en VGA og en HDMI som sidder længere oppe bag på computeren men de er ikke aktive, hvorfor ved jeg ikke...
Avatar billede perneis Nybegynder
16. maj 2012 - 08:19 #4
Efter som at der ikke kommer nogen svar må jeg ligesom gå ud fra at jeg lige så godt kan lukke af her....