Avatar billede overgaard1605 Nybegynder
07. maj 2012 - 12:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vælg email adresse som afsender

Hej

måske nogle herinde kan svare mig på om følgende senarie kan lade sig gøre.
Vi har en Exchange 2010 server kørende, hvor vi har 3 domæner koblet på. Der bliver således oprettet 3 email adresser på hver postkasse. Herinde i Exchange serveren, kan jeg sætte hvilken email adresse der skal være primær SMTP (afsender) det virker også fint.

men nu har jeg et tilfælde, hvor en bruger gerne manuel vil kunne vælge hvilken email adresse han skal kunne sende fra. men hvordag gøres dette i outlook 2010..? og kan det lade sig gøre..?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
07. maj 2012 - 17:56 #2
Linket i #1 ser kun ud til at behandle flere konti og ikke flere aliaser.

For at benytte et alias på en konto skal man vælge fanen indstillinger og så trykke på Fra-ikonet.
Derefter kommer der et fra-felt frem i emailen, lige over til-feltet, hvor man kan klikke og så skrive den email-adresse man ønsker.
Man kan så vidt jeg kan se skrive hvad man har lyst til i det felt, men hvis aliaset ikke findes i exchange serverens opsætning af brugerens konto, så kommer der en fejl.
Avatar billede overgaard1605 Nybegynder
07. maj 2012 - 18:36 #3
Takker for indlæg.. jeg løste det ved at tilføje en pop3 konto i outlook, således kommer der et fra felt frem ved ny mail, hvor man kan vælge om man vil sende fra den ene (exchange) eller anden (pop3) konto.
men smid et par svar, begge jeres løsninger kan bruges
Avatar billede sand321 Nybegynder
07. maj 2012 - 19:58 #4
Et svar herfra :)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
07. maj 2012 - 21:35 #5
Er ligeglad med pointene og du kunne nu sagtens have fået fra-feltet frem uden en ekstra konto. :)