Avatar billede christianbroendum Nybegynder
07. maj 2012 - 13:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

NAS Synology 212j

Jeg har sat en sat  NAS Synology 212j op i mit lokale netværk, mellem en win7 og winxp maskine. Bruger den bla til back up af mails etc. Når begge pcere er slukkede og  der ikke er nogen aktivitet/tilslutning til NAS , så står den alillevel nogle gange og blinker med alle lamper? Den burde vel gå i dvale mode og ophøre med at lyse?
Avatar billede Panen Nybegynder
07. maj 2012 - 15:20 #1
Jeg har selv en magen til sat op derhjemme.
Jeg ved ikke om den blinker eller lyser da jeg har gemt den lidt væk, men jeg ved den lader harddiskene gå i dvale efter 20minutters inaktivitet, som jeg har defineret et sted i nogle indstillinger inde i DSM softwaren
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
07. maj 2012 - 17:33 #2
jeg har også sat den til dvale efter noget tid, men den lyser nogle gange alligevel? Den bruger jo en del strøm!!! Ved ikke om det kan være hackere der forsøger at få adgang??
Avatar billede Panen Nybegynder
07. maj 2012 - 18:18 #3
Den bruger ikke en del strøm. Den bruger 17watt når den er under load. Det er 150-200kr om året, hvis den kører 24/7.

Jeg tvivler på der er hackere der prøver at få adgang. Når du selv skal ind på den bruger du vel bare din ip-adresse med portnummer bagved? Du kan ændre porten til noget andet hvis du er bange for fremmed indtrængen.
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
07. maj 2012 - 19:34 #4
Ja, jeg ved heller ikke hvorfor den lyser? Automatisk back up er den ikke sat til!!?
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
08. maj 2012 - 00:49 #5
andre forslag???
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
08. maj 2012 - 10:39 #6
andre ideer?
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
02. september 2012 - 23:20 #7
ingen svar