Avatar billede sebra Praktikant
08. maj 2012 - 14:20 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

lyd er væk

Efter fem års stabil drift er lyden pludselig væk på min bærbare Toshiba. Er der nogle banale forklaringer på hvad jeg kan have gjort galt?
Avatar billede fhansen82 Mester
08. maj 2012 - 14:26 #1
Måske fået trykket på en hardware knap der slukker for lyden
Avatar billede fhansen82 Mester
08. maj 2012 - 14:27 #2
Har du prøvet at kigge nede i ikonfeltet til højre på højttalerikonet, og se om lyden er blevet muted?
Avatar billede sebra Praktikant
08. maj 2012 - 14:38 #3
Ja, ikonet nederst th er højttaler uden streg over. Hvad for en hardwareknap kan jeg have kommet til at trykke på?
Avatar billede fhansen82 Mester
08. maj 2012 - 14:45 #4
Husk at benytte kommentar når du svarer. Svar er til hvis en har det korrekte svar og skal modtage point :O)

Hvis ikke lyden er muted, så er hardwareknappen ude af billedet. Hvis lyden er slået fra denne vej, burde det også være angivet i ikonet. Er lyden skruet op?
Avatar billede sebra Praktikant
08. maj 2012 - 14:57 #5
Ja den er skruet op. Og jeg har prøvet fejlfinding på Realtek.
--
Nu skulle det være rigtigt svaret, det er første gang jeg prøver her
Avatar billede fhansen82 Mester
08. maj 2012 - 16:14 #6
Det ser godt ud nu, ja ;O)

Hmm. Har du ændret noget op til fejlen opstod, som fx. opdateret PC'en.
Avatar billede sebra Praktikant
08. maj 2012 - 17:25 #7
Nej intet, jeg har også prøvet af logge helt ud og starte igen. Jeg må nok gå til en pc-supporter og betale, hvis det kan laves. Tak for ulejligheden.
Avatar billede fhansen82 Mester
08. maj 2012 - 17:29 #8
Jeg vil godt prøve at lave en fjernsupport på din PC, hvis du har lyst. Du kan følge med under hele seancen. Jeg benytter et gratis program der hedder Teamviewer. Du skal installere et plugin (fylder ingenting).
Avatar billede sebra Praktikant
08. maj 2012 - 17:35 #9
Ja det vil jeg godt, tak. Jeg har Tight VNC. Kan det blive en gang i løbet af onsdagen?
Avatar billede fhansen82 Mester
08. maj 2012 - 17:48 #10
Kender ikke Tight VNC. Men virker som at Teamviewer er mere support orienteret. Her er også chatfunktion. Virker som at Tight VPN mere er fokuseret på alm. fjenstyring af PC. Jeg kan nok godt hjælpe dig i løbet af i morgen, hvis ikke du kan nu her. Hvilket tidsrum snakker vi om. Regner med at være fri fra efter 12 tiden til om aftenen.
Avatar billede sebra Praktikant
08. maj 2012 - 18:06 #11
Efter 12 vil være fint, da jeg sidder i et sommerhus og skal vente på håndværkere. Men jeg vil jo gerne vide hvem du er først. Kan man udveksle identiteter uden at alverden kikker med?
Avatar billede fhansen82 Mester
08. maj 2012 - 18:25 #12
Det aner jeg ikke. Men det er bl.a. også derfor jeg benytter Teamviewer. Hvis du i den anden ende føler dig utilpas ved noget jeg gør, kan du afslutte sessionen, og derved afbryde forbindelsen. Derudover kan du følge med under hele seancen, og kommentere samtidigt via chat funktionen.
Men jeg kan fortælle hvad jeg har tænkt mig som problemløsning:

Først vil jeg gerne kigge i enhedshåndtering, og se om lydenheden virker korrekt. Dernæst vil jeg kigge på lydindstillinger og prøve at fremprovokere nogle lyde (altså fra PC'en). Dernæst vil jeg højst sandsynligt prøve, at opdatere driverne til dit lydkort (i den forbindelse vil jeg gerne bede om mærke/model på PC'en). Dernæst, ja, det måske aktuelt, at sende maskinen til rep, da det så måske er noget lydhardware, som er stået af. Har du nogen forsikring på? I så fald kan denne måske dække hvis det bliver aktuelt.
Avatar billede sebra Praktikant
08. maj 2012 - 18:45 #13
Nu er det gået i orden, jeg ved ikke hvorfor, men under "lyde og lydenheder" kan man slå lyden til og fra. Min lyd var naturligvis slået til. Så slog jeg den fra, klikkede "anvend" og derpå "ok". Så fjernede jeg atter hakket i "slå fra" og klikkede "anvend" og "ok". Og nu virker lyden.
Så jeg beholder nok mine points, selvom det var et skud i tågen af en aldeles uerfaren pc-bruger.
Tak til Frank Hansen for din tålmodighed
Avatar billede fhansen82 Mester
08. maj 2012 - 18:54 #14
Jamen det er da bare dejligt. God fornøjelse med den :O) Du har selv lagt et svar. Det accepterer du bare, og får derved point retur i din pulje igen. Når du selv løser problemet, må du gerne tage point retur.
Avatar billede sebra Praktikant
08. maj 2012 - 19:48 #15
jeg ville gerne give dig point, men forstår ikke systemet, nu kan jeg se de er gået til mig selv.
gad vide om de point så kan byttes til marcipanbrød eller hvad....
slut herfra
Avatar billede fhansen82 Mester
10. maj 2012 - 10:01 #16
Hvis du ville give mig point, så skulle jeg lægge et svar, lige som du gjorde i starten. Derved kunne du tildele mig point. Men som skrevet tidligere, så løste du det selv, og du er derfor i din fulde ret til, at tildele point til dig selv :O)