Avatar billede RuneDams Juniormester
09. maj 2012 - 17:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Lyd fra pc skratter

Som overskriften siger skratter mine højtalere når jeg spiller lyd fra computeren, men det er kun på nogle sange (fra youtube) det sker, har ikke haft det testet på andet, og højtalerne fejler ingenting når jeg hører over ps3 eller tv. Computeren fejlede ingenting da jeg i weekenden havde den sat til et andet tv. Nogle der ved hvad der kan være galt?
Avatar billede claes57 Ekspert
09. maj 2012 - 19:35 #1
på min kan der være lidt støj samtidig med telefon-opkald - men jeg er også på mobilt lan.
Avatar billede RuneDams Juniormester
09. maj 2012 - 20:31 #2
Problemet er bare, at det lyder som om mine højtalere er brændt sammen (men det er de ikke da de virker fin når lyden kommer fra tv), og for ca. en uge siden lød de også fint fra pcen.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. maj 2012 - 09:54 #3
bærbar? det kan være at mikrofon er aktiv, og opfanger støj/ekko fra rummet, og kører det direkte til højttalerne. Prøv lige at holde en finder over huller til mik når du afspiller fra youtube - går det bedre, så find lydstyring-ikon, og luk for mik under afspilning.
Avatar billede RuneDams Juniormester
10. maj 2012 - 14:51 #4
Det er en stationær så har ikke nogen mic
Avatar billede claes57 Ekspert
10. maj 2012 - 16:18 #5
dårlig jord/stel-forbindelse på stik ved pc?
Avatar billede RuneDams Juniormester
10. maj 2012 - 16:29 #6
Tænker du på HDMI?
Avatar billede RuneDams Juniormester
10. maj 2012 - 16:41 #7
Lige siden dette problem er opstået, er computeren også begynde at deaktivere lyddriveren der kører min lyd fra HDMI ud. For at få den aktiveret igen er jeg nødt til at hive HDMI stikket ud og sætte det ind igen.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. maj 2012 - 16:43 #8
find et par videoer fra youtube, hvor lyden skratter - test så samme filer på en anden pc og din pc på andet tv.
Hvis fejlen er der på de andre, så er det fejl i film - hvis ikke, så kan du gå videre i fejlsøgning.
Avatar billede RuneDams Juniormester
10. maj 2012 - 17:01 #9
Ok skriver lige tilbage når jeg har gjort det.
Avatar billede RuneDams Juniormester
10. maj 2012 - 17:29 #10
Jeg har startet med at prøve at bruge mit trådløse headset til at høre nogle af sangene på og der er lyden fuldstændig den samme! Ødelagde min tanke om at det var HDMI stikket... :(
Avatar billede RuneDams Juniormester
14. juni 2012 - 13:19 #11
Lyden er nu efter lang tid pludselig blevet iorden igen. Jeg har ingen forklaring på hvad der kunne have været galt. Hvis du vil smide et svar claes57 vil jeg give dig halvdelen af pointne da du trods alt prøvede at hjælpe :)