Avatar billede nidyahou Praktikant
11. maj 2012 - 10:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Køb af kraftfuld arbejdspc

Jeg står og skal til at købe en økonomivenlig og kraftfuld arbejdspc. Jeg har foreløbig kastet min kærlighedpå Lenovos thinkcentre 71 edge.

Mit spørgsmål er hvor stor forskel der er mellem disse to modeller? Er det 500 kr hver? Kan ikke finde benchmarks på de to processorer.

Thinkcentre edge 71 core i3
http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=4336

Thinkcentre edge 71 - core i5
http://www.computersalg.dk/produkt/641510?varenummer=641510&utm_source=EDBpriser&utm_medium=edbpriserLINK&utm_campaign=EDBpriser
Avatar billede kentora Nybegynder
11. maj 2012 - 12:21 #1
Specs på de to processorer:

i3:
Dual (2) core 3,3 ghz

i5:
Quad (4) core 2,5 ghz. Har dog turbo-frequency på 3,3 ghz. Det vil sige at hvis der er brug for det, så yder den 3,3 ghz.

Jeg ville vælge i5, hvis jeg skulle vælge mellem de 2, men nu har du lidt at forholde dig til. :)
Avatar billede kentora Nybegynder
11. maj 2012 - 12:23 #2
Nu kommer jeg i tvivl. Er du grafikker?
For hvis du er, så vil jeg foreslå dig ikke at købe en computer med intel HD graphics, men et "rigtigt" grafik kort.

Det jeg har hørt er at intel HD graphics er en chip der sidder i processoren, og ikke yder ret godt.
Avatar billede nidyahou Praktikant
11. maj 2012 - 12:42 #3
Jeg er programmør, men ser mig i denne sammenhæng som superuser. Jeg er træt af at hænge fast og vente på at helt simple filsystemoperationer, og at jeg ikke kan  have 5 worddokumenter åbne samtidig med spotify, filezilla code-editor, chrome med 32 tabs, kommandoprompt ruby, ie/ff og adobe reader åben og i baggrunden wamp, avast, digsby osv. Uden at jeg skal vente 1 minut på hver ny ting jeg ber om skal ske. Det er det problem min nye pc skal løse. Ikke noget gaming relateret, mere produktivitet.
Avatar billede nidyahou Praktikant
12. maj 2012 - 14:33 #4
Ser du i øvrigt mening i at opgradere til 8 GB ram med de behov jeg har?
Avatar billede nidyahou Praktikant
13. maj 2012 - 14:19 #5
Avatar billede nidyahou Praktikant
01. januar 2013 - 23:15 #6
lukker