Avatar billede svetoslav95 Nybegynder
11. maj 2012 - 22:02 Der er 2 kommentarer

Hjælp til opbygning af computer

Hej Experter.

Jeg vil gerne söge hjælp, da jeg skal opdatere min computer.

Jeg har tænkt mig at putte en ny processor for omkring de 700-800kr,og et nyt grafikkort for omkring de 1100 kr ind i min computer, samt 2gb DDR2 ram mere.

Mit spörgesmål er så bare: Er mit bundkort godt nok til at kunne klare fx en Intel i5-2100 processor, og fx et grafikkort:
GTX 550 TI 2gb GDDR5 ram?
Eller skal jeg også opdatere mit bundkort?

Er der gode nok bundkort til omkring 400kr+ -?

Mit bundkort:

ASUS M2N- SLI

Specifikationer:

pecifications
CPU    Support AMD® Socket AM2+/ AM2 Phenom FX(2000MT/s)/Phenom(2000MT/s)/ Athlon 64 X2 / Athlon 64 FX / Athlon 64/ Sempron
AMD Cool 'n' Quiet™ Technology
AMD64 architecture enables simultaneous 32-bit and 64-bit computing
AMD Live!™ Ready
Chipset    NVIDIA nForce® 560 SLI™ MCP
Front Side Bus
2000 / 1600 MT/s
Memory    Dual channel memory architecture
4 x DIMM, max. 8GB, DDR2-800/667/533, ECC and non-ECC, un-buffered memory
*When installing total memory of 4GB capacity or more, Windows 32-bit operation system may only recognize less than 3GB. Hence, a total installed memory of less than 3GB is recommended.
Expansion Slots    2 x PCI Express x16 slot with NVIDIA® SLI™ technology support, at x8, x8 speed
2 x PCI Express x1
2 x PCI 2.2
Scalable Link Interface (SLI™)    Support two identical NVIDIA SLI-Ready graphics cards (both at x8 mode)
ASUS two-slot thermal design
Storage    NVIDIA nForce® 560 SLI™ MCP supports:
- 2 x Ultra DMA 133 / 100 / 66 / 33
- 4 x Serial ATA 3.0Gb/s
- Supports RAID 0, 1, 0+1, 5 and JBOD span cross Serial ATA drives
LAN    NVIDIA nForce® 560 SLI™ MCP built-in Gigabit MAC with external PHY
Support TCP/IP Acceleration
Audio    C-Media Superior Quality Audio 7.1 channel CODEC (Vista ready)
Support S/PDIF out interface
USB    Max. 8 x USB2.0 ports
IEEE 1394    VIA 1394 controller supports 2 x 1394a ports
Overclocking Features    AI Overclocking (intelligent CPU frequency tuner)
SFS (Stepless Frequency Selection): allowing FSB tuning from 200MHz up to 400MHz at 1MHz increment
ASUS C.P.R.(CPU Parameter Recall)
Adjustable FSB/DDR2 ratio. Fixed PCI/PCIe frequencies.
Special Features    ASUS EZ DIY:
- ASUS CrashFree BIOS3
- ASUS EZ Flash2
- ASUS Q-Connector
ASUS Q-Fan 2
ASUS MyLogo2
Back Panel I/O Ports    1 x PS/2 Keyboard port
1 x PS/2 Mouses
1 x LAN (RJ45) port
1 x IEEE 1394a port
4 x USB 2.0/1.1 ports
1 x SPDIF Out
1 x Parallel(Printer Port)
1 x COM port
8-channel Audio ports
Internal I/O Connectors    2 x USB 2.0 connectors supports additional 4 USB 2.0 ports
1 x Floppy disk drive connector
2 x IDE connector for four devices
4 x SATA connectors
1 x CPU / 1 x Chassis / 1 x Power Fan connectors
1 x IEEE1394a connector
1 x S/PDIF output connector
Front Panel Audio connector
CD audio in
24-pin ATX Power connector
4-pin ATX 12V Power connector
System panel connector
BIOS    8Mb AWARD BIOS, PnP, DMI2.0, WfM2.0, SM BIOS 2.3
Manageability    WOL by PME, WOR by PME,Chassis Intruction, PXE
O/S Compatibility    Windows Vista/XP
Accessories    1 x SLI bridge
1 x UltraDMA 133/100/66 cable
1 x Floppy disk drive cable
2 x SATA cables
1 x SATA power cable for 2 device
1 x I/O Shield
1 x ASUS Q-Connector Kit(USB, System panel, Retail version only)
User's manual
Support Disc    Drivers
ASUS PC Probe II
ASUS Update
NVIDIA MediaShield™ RAID
Anti-virus software (OEM version)
Form Factor    ATX Form Factor, 12"x 8.6" (30.5cm x 21.8cm)
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. maj 2012 - 22:10 #1
Kig på:
CPU    Support AMD® Socket AM2+/ AM2 Phenom FX(2000MT/s)/Phenom(2000MT/s)/ Athlon 64 X2 / Athlon 64 FX / Athlon 64/ Sempron

Tjek så hvilken socket/sokkel i5 bruger.

Kort svar: Nej - i5 kan ikke bruges i det bundkort. Vil du have i5 cpu skal du købe nyt bundkort der understøtter i5.
Avatar billede svetoslav95 Nybegynder
11. maj 2012 - 22:27 #2
John_stigers er der en god processor som er ækvivalent med fx en i3-i5 som passer til bundkortet? Ved du det?