Avatar billede larste Nybegynder
13. maj 2012 - 16:35 Der er 12 kommentarer

PHP Brugergruppe i Aarhus

Hej med jer,

Jeg har længe syslet med planen om at starte en php brugergruppe i Aarhus, og ville derfor høre, om der var nogle brugere på eksperten.dk, der var interesseret?

Aktiviteter kunne der være en masse af:
- Fast 14. dag møde med oplæg om noget php-relateret (frameworks, show'n'tell, Intro til CI, etc.)

-Det kunne også være at brugergruppen havde forskellige opensource-projekter, man kunne deltage i (eksempelvis gruppens hjemmeside).

- Måske var der et arduino værksted

Jeg håber at der er andre interesseret derude, og at de smider en kommentar i denne tråd, enten med forslag/spørgsmål eller tilsagn om opbakning.

Håber at høre fra mange.

Lars

PS. Brugergruppen er tiltænkt alle der er interesseret i php, ingen betydelig erfaring kræves
PSS. #aarhusphp @ irc.freenode.net
13. maj 2012 - 16:52 #1
Skal gruppen være begrænset til de der bor tæt nok på Århus til at kunne deltage i møderne?  Da jeg bor cirka 1000 km væk ville det udelukke mig, men det kunne være interessant, og nyttigt, at deltage elektronisk i en brugergruppe.  Jeg er (på amatør niveau) igang med at udvikle Joomla komponenter og moduler.  Jeg startede for cirka et år siden,  på frivillig basis, med at hjælpe en organisation skabe specielle funktioner på deres Joomla hjemmeside.  Det var mit første møde med Joomla (men jeg har en del php erfaring.)  Da jeg ikke fandt bestående 'extensions' der kunne det der skulle bruges begyndte jeg først at tilpasse komponenter og derefter at udvikle mine egne (og få dem til at fungere.)  Det var på version 1.5.  I øjeblikket er jeg igang med at lære de ændringer der blev inført fra version 1.6.  Måske kommer der i brugergruppen (hvis den kommer op at stå) andre amatørudviklere til at udveksle erfaringer og diskutere problemer med.
Avatar billede larste Nybegynder
13. maj 2012 - 17:04 #2
Hej Christian,

Tak for din kommentar.

Nej, jeg syntes ikke at gruppen skulle være begrænset til folk der boede i Aarhus.

Hvis man ikke kunne deltage i møderne, men gerne ville være med til et kode-projekt, hænge ud på irc, deltage i forums, eller lignende, syntes jeg bestemt der burde være plads til det.

Jeg forestiller mig at brugergruppen kunne udvikle sig til en rigtig forening, hvor alle der betalte kontingent kunne deltage i hvad de ville/kunne.

Lars
Avatar billede larste Nybegynder
13. maj 2012 - 17:11 #3
@Christian_Belgien

Du kan komme ind på #aarhusphp på irc.freenode.net, og være med til at forme Aarhus PHP.

Håber vi ses derinde.
Avatar billede NielsErikP Mester
13. maj 2012 - 21:39 #4
Syntes det lyder som en rigtigt god ting med sådan en php brugergruppe.. Selv har jeg da den største lyst til at komme sådan et sted. Godt nok er erfaringerne ikke særlig store med php, men jeg kigger dagligt på det.. Er stadig er lære fasen, i den begyndende fase.
Avatar billede wordwrap Nybegynder
14. maj 2012 - 09:34 #5
ikke nogen tosset ide.. kan det holdes spændende nok, ville jeg nok godt overveje den 1½ times kørsel engang imellem :-)
15. maj 2012 - 06:32 #6
Jeg fejllæste spørgsmålet (hvordan jeg så bar mig ad med det) så jeg forstod det drejede sig om en Joomla brugergruppe.  En brugergruppe for php som sådan er for mig mindre relevant, så jeg trækker mig igen.
22. maj 2012 - 08:17 #7
larste, du fik et par indlæg, hvoraf det fra mig var en fejltagelse, fordi jeg beklageligvis ikke kunne læse indenad.  Nu hvor spørgsmålet står femten sider tilbage på 'alle kategorier' er chancen for nye indlæg nok ringe.  Du lukker vel spørgsmålet igen?  For god ordens skyld og så det ikke længere står som åbent i min (og andres) liste af indlæg.
Avatar billede NielsErikP Mester
22. maj 2012 - 20:20 #8
Hej ..

@larste: Får man en tilbage melding på, hvad der sker i sagen.. Er gruppen kuldsejlet eller ???
Avatar billede wordwrap Nybegynder
22. maj 2012 - 22:58 #9
Slutter mig lige til de 2 forrige.. en melding ville være på sin plads.
Avatar billede rix Praktikant
24. maj 2012 - 07:19 #10
Ved godt det mugligvis ikke er nogle der ser dette.
men har fundet denne side omkring dette her

https://docs.google.com/document/d/15sgmjOWxU-zkypdwy2edKyWr3i73JDzdpOu1ofS7VXg/edit?pli=1
Avatar billede NielsErikP Mester
24. maj 2012 - 21:21 #11
Hej..

@rix17172: Fint dokument du der har fundet...Lyder da også rimelig spændende det dokumentet indeholder...
Jeg syntes projektet lyder rimeligt ok.
23. november 2012 - 17:02 #12
larste, jeg prøver lige en gang til:  Kan jeg bede dig lukke spørgsmålet igen?  Så er der ryddet op, og så står spørgsmålet ikke længere som åbent i min (og andres) liste af indlæg.  Please.