Avatar billede Vase Praktikant
13. maj 2012 - 19:11 Der er 6 kommentarer

En stationær der ikke fylder?

Hej med jer!

Jeg trænger voldsomt til ny computer og vil af ergonomiske og rygmæssige årsager gerne have en stationær (i hvert fald adskilt skærm og tastatur).

Problemet er bare, at jeg ikke plads til en gigantisk gamercomputer, så jo mindre den fylder jo absolut bedre!!

Den behøver ikke være verdens bedste, men vil alligevel gerne kunne spille fx Spore, Skyrim og lign. på den uden den går fuldstændigt ned.

Har overvejet en all-in-one model (af pladsmæssige årsager), men de er bare som regel ikke egnede til at spille selv halv-simple spil på.

Ønsket er en Windows pc (gerne inkl. Windows 7), med cd-drev/brænder, max. pris omkring 9000,- (inkl. pris på skærm) - og den skal ikke fylde!

Nogen anbefalinger?
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. maj 2012 - 19:16 #1
En lille google, viser at skyrim klart er "topscoren" på krav til hardware.
Den har følgende anbefalet hardware:

Skyrim:
Recommended System Requirements
* OS: Windows 7/Vista/XP (32 or 64 bit)
* CPU: Quad-core Intel or AMD CPU
* RAM: 4 GB
* HDD: 6 GB free disk space
* Graphics: 1 GB Graphics Memory
* Sound Card: DirectX 9 Compatible
* DirectX: Version 9.0c
* Internet for Steam activation

Så har "folk" da noget konkret at gå efter.
Avatar billede Blaine Nybegynder
14. maj 2012 - 14:40 #2
Er denne for stor?
http://www.game-station.dk/blue-bean/silent-blue-bean-i5-2500-3-33ghz-2x2gb-z68-gtx560-1024mb-500gb-dvd-rw-600w.html

Hvis den er, så er mit bedste bud at købe en bærbar, en skærm, et tastatur og en mus.
Bærbar:
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=704000010&gruppe=PCnotevision
Skærm:
http://www.edbpriser.dk/skaerm/asus-vw196s-sort-id-6303631.aspx
Tastatur:
http://www.edbpriser.dk/tastatur/trust-multimedia-danmark-ps-2-usb-id-4217426.aspx
Mus:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=474150

Bærbar 7.700,- + windows, (kan tilvælges) 8.400,-
Skærm 700,-
I alt 9.250,- hvis mus og tastatur falder i din smag.

Du får ikke bedre kompakt computer til pengene end en gamerbærbar, og du kan altid slutte skærm, mus, tastatur og alt muligt andet til.

Jeg har kigget, og der er ikke nogle computere i kompakt kabinet, eller fladt kabinet til under skærmen, med et rimeligt grafikkort.

Du kan naturligvis få bedre skærme, og mus med flere knapper, men det er op til dig, dit temperament og din pengepung, jeg anbefaler at du ikke vælger en billigere computer =)

Mvh
Avatar billede Blaine Nybegynder
15. maj 2012 - 09:11 #3
For at præcisere; den bærbare jeg linker til, ligger i det billigste prisleje for en god gamer-bærbar, og med dit budget kan jeg kun anbefale den eller tilsvarende =)

Jeg har så kigget en ekstra gang på skærmene, og hvis du har mulighed for at løfte dit budget en smule, så er denne skærm:
http://www.edbpriser.dk/skaerm/benq-g2251tm-sort-id-5592473.aspx
værd at kigge på.
http://www.benq.com/product/monitor/g2251tm

De ekstra penge til skærm giver 110mm højde justering, en smule mere flexibilitet i vinkel, og at skærmen kan stilles på højkant.

Mvh
Avatar billede Vase Praktikant
27. maj 2012 - 18:27 #4
@Blaine Tak for dine forslag og svar. Den stationære du foreslår er helt sikkert for stor! Og jeg er nu stdig mest hooked på en decideret stationær og ikke kombi-løsningen.
Avatar billede Vase Praktikant
27. maj 2012 - 18:35 #5
Jeg har nu selv kigget på bl.a. Dells Alienware x-51.
Nogen der har kendskab til om den er pengene værd?
Avatar billede Blaine Nybegynder
29. maj 2012 - 11:56 #6
@tissie

X-51 er fin og vil kunne afvikle de fleste spil =)

Du skal være opmærksom på at hardwaren i X-51 er hardware til bærbare, så du køber essentielt en bærbar uden skærm og keyboard.

Jeg vil mene at du får mere for pengene i den bærbare jeg linkede til tidligere, men den fundne maskine ER udemærket =)

(Min præference ville have været at hvis jeg alligevel køber bærbar hardware, så kan jeg lige så godt købe en bærbar, og bare tilslutte den som stationær. Jeg ville foretrække den yderligere frihed i at der også er skærm og tastatur i).

Mvh