Avatar billede loffy Novice
14. maj 2012 - 20:50 Der er 1 løsning

Den ene computer virker ikke optimalt på nettet..

Ja jeg håber det er en passende overskrift...

jeg har en trådløs router sat til mit bredbånds modem, og jeg har haft det i et halvt år uden problemer..

Jeg har to identiske computere, de har begge problemet at de går ned ved intensiv downloadning, den ene er lidt mere sensitiv end den anden, men det er et kendt fænomen for netop denne computer at have et netkort der overopheder. Men vi benytter bare lan ved downloadning og undgår at chrashe..

den computer jeg omtalte som "lidt mere sensitiv" er nu begyndt ikke at fungere på nettet.. når jeg kigger i trådløse forbindelser ser jeg at den er connected til routeren men uden internetforbindelse..
Min anden pc, som sagt identisk med den første, ER på nettet..

Jeg har de sidste to uger haft lettere problemer med forbindelsen generelt, som før beskrevet var computerne tilsluttet routeren, men uden internet forbindelse, hvilket er blevet løst ved at først genstarte router og moden og dernæst genstarte pc'en.
Men nu virker det som sagt på den ene computer men den anden har problemer, lige når jeg har genstartet det hele er den på nettet, men efter få minutter kommer den lille irriterende trekant på min netforbindelse der siger den har mistet internet forbindelsen..

Hvad jeg tænker er, at når computeren kan tilslutte sig routeren, er det ikke dens netkort der driller i denne forbindelse, men så kan jeg ikke forstå den anden kan være på nettet uden problemer..
Jeg har en 30/3 linie så der burde være "plads" til begge..

Hvad tænker i, hvor kan problemet ligge?
Avatar billede loffy Novice
29. maj 2012 - 04:07 #1
Problemet blev løst ved at angive en fast DNS det var der allerede sat på den der virkede..