Avatar billede danielkoch Nybegynder
15. maj 2012 - 21:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp! Middel Gamerbærbar til skole

Hej alle sammen da jeg næsten lige er blevet konfirmeret har jeg besluttet mig for at invistere i en bærbar som skal bruges til skolebrug og gaming. Den må maks koste 10.000 og den skal have så lang batterid tid som muligt uden at gå for meget på kompromi med specs.
Har allerede kigget på denne Asus http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=744833 som en af mine venner anbefalede da den har et rimeligt godt grafikkort der skulle kunne spille ok mange spil. Ved dog intet om batteritiden som gerne må være på 5 timer og derover da den jo skal bruges til skole. Hvis i har nogen gode forslag gode erfaringer med en bærbar i mener vil passe mig godt så vær sød at lægge at svar

Får at gøre det lidt nemmere at finde en bærbar der passer mig skriver jeg lige hvad jeg mest bruger en bærbar til ;)

Vil gerne kunne spille spil såsom: League of legends(Gerne i så højt som muligt) Minecraft, MW3, Starcraft 2,Diablo 3, BF3(Vil blive glad hvis jeg kan spille det i middel da jeg ikke behøver high men heller ikke gider spiller i low) GTA IV, Sniper elite 2
Puhaa så burde der være nok spil. Husk at jeg ikke skal kunne spille dem alle men i må meget gerne skrive hvis jeg f.eks ikke kan spille et af dem så jeg ved det

Bruger også min computer meget til sony vegas, fl studio og lidt kraftigere programmer så 6gb ram er et minimum.

Sådan så burde der være nok info vil virkelig blive glad hvis nogen giver mig et godt svar :) Mange tak
Avatar billede Wally1973 Praktikant
16. maj 2012 - 01:29 #1
Det du ønsker kan nok først fås om 5-6 år.

Du nævner nogle rimeligt krævende spil, som selv en heftig bærbar vil få problemer med.

En bærbar er ikke en gamer-computer!
Grafikkortet er neddroslet i hastighed, hjælpechips er fjernet, grafikrammen er langsommere osv.
Samme gør sig gældende for processoren.
Harddisken er typisk kun på 5400rpm,
Kølingen er som regel ikke beregnet til max. ydelse i ret lang tid af gangen.

Batterilevetider på over 5 timer kræver en lille skærm, lille processor, onboard grafikkort og langsom harddisk.
I praksis skal alt det der kræves for at den bare kan starte spillene op fjernes.

Med 10K kr. som budget er du meget bedre stillet med en 3,5K bærbar til skolebrug og så en 6,5K stationær til spil.
Avatar billede danielkoch Nybegynder
16. maj 2012 - 07:25 #3
2# Ifølge min ven er den bærbar du linker til virkelig god til prisen så kunne godt overveje at købe den :). Dog siger han at grafikkortet jeg kan få i andre bærbare nok er lidt bedre men de vil dog koste 9000-10000 kr
Avatar billede danielkoch Nybegynder
16. maj 2012 - 07:28 #4
1#Hvad nu hvis jeg ikke behøver at spille på den i skolen ? Jeg skal kun bruge batteritiden når jeg er i skole da jeg ikke har så nem adgang til stikontakt. Ved du evt hvad batteri tiden er på den bærbar jeg linkede til er den bare omkring de 5-6 timer så vil jeg være tilfreds kan  jo altid have den i oplader når jeg kommer hjem og gerne vil spille. Som sagt skal alle spillene heller ikke kunne køre i max men det ville da være dejligt hvis de kunne køre på omkring middel
Avatar billede Wally1973 Praktikant
16. maj 2012 - 11:50 #5
Du kan umuligt for en "gamer" bærbar i nærheden af de 5 timer uden at skulle købe en af de modeller, der har et ekstra eksternt batteri, men så er prisen også derefter.
en god batteritid for en "gamer" bærbar er 3 timer på papiret og det svarer nok til 2 timer i rigtig brug.

Mit råd er stadigvæk at købe en stationær til spil der hjemme, da selv en 4000kr. stationær fra Aldi vil kunne smadre enhver bærbar.
Til skolen kan du så købe en billig bærbar, der ikke yder det store, men tilgæld kan holde rigtigt lang tid på batteriet.
Avatar billede danielkoch Nybegynder
16. maj 2012 - 12:06 #6
Ok det vil jeg så prøve at kigge på. Har du evt et link til en god stationær til omkring de 5000 kr?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
18. maj 2012 - 22:39 #7
Jeg gamer ikke så meget mere, men jeg ved der er massere af gamere herinde, som er helt med på beatet omkring forskellen mellem de forskelle grafikkort , processorer og ram.
Jeg kunne sagtens sætte mig ind i det, men de andre er allerede up-to-date.
Hvis der ikke lige er nogen der svarer indenfor de næste 24 timer, så luk evt. denne tråd og opret en ny omkring køb af gamer stationær.

PS. JEg er ikke interesseret i point, så behold dem bare. :)
Avatar billede danielkoch Nybegynder
20. maj 2012 - 18:03 #8
Giver mig selv pointene så...