Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
16. maj 2012 - 00:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Zaptor boks

Hej allesammen

Jeg har et meget mærkeligt problem.
Jeg har lige købt en Zaptor Boks. Den er slået til og virker fint - bortset fra en ting.
Når jeg skifter kanaler, kan jeg ikke se hvilken kanal jeg skifter til. Jeg kan heller ikke se menuen.

Fjernbetjeningen og boksen virker som sagt fint, men den blå menu og det blå info om kanalerne nederst bliver ikke vist når jeg skifter kanal. Jeg kan altså skifte kanaler og skrue op og ned på lyden, men kan ikke se hvad jeg laver på selve tv'et.

Jeg har sat scart stik i og atennekablet virker fint, men kan som sagt ikke se hvad jeg laver på tv'et.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede pretttyfly Praktikant
16. maj 2012 - 01:29 #1
ja, dette er sket fordi din zaptor box er sat op til en anden udgang end den du bruger, hvis du for eksempel bruger hdmi og den er sat til at du bruger scart så sker dette, dette problem opstod da de opdaterede zaptor boksenes firmware sidste gang, løsningen er at nulstille boxen og sætte den korrekt op til den udgang du bruger på boxen, og vupti så er du på igen med alle menuer :)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
16. maj 2012 - 01:31 #2
Kender ikke lige zaptor boksen, men et gæt kunne være at det er deaktiveret i en eller anden indstillingsmenu på boksen, eller at det simpelthen kun vises på HDMI-udgangen.
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
16. maj 2012 - 01:34 #3
Hvordan nulstiller jeg boksen? Jeg har prøvet at hive strømstikket ud, så den 'installerer' igen, men det samme sker.

Kan forresten heller ikke gå på Text TV.
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
16. maj 2012 - 02:40 #4
Jeg har fixet det. I havde ret. Jeg anvender fremover nu bare et HDMI stik. Smid begge et svar, så får i 100 point hver.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
16. maj 2012 - 03:17 #5
Jeg er ligeglad med pointene.
At prolemet blev løst er vigtigere. :)
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
16. maj 2012 - 09:49 #6
Okay :) Tak for svar :)

pretttyfly, smid et svar, så får du point.
Avatar billede pretttyfly Praktikant
16. maj 2012 - 11:37 #7
svar :)