Avatar billede Bluewolf Nybegynder
18. maj 2012 - 23:47 Der er 2 kommentarer

Ram spørgsmål

Min pc har 4gb ram installeret
Grafikkort: AMD Radeon HD 6450

det siger jeg har
                        Min:      Det jeg skal bruge:
Dedicated Video RAM:    512 mb    1024 mb

så her kommer mit spørgsmål

er det muligt at jeg kan ændre min 512 til 1024 mb uden at købe mere ram?
Avatar billede pstidsen Novice
19. maj 2012 - 00:08 #1
Hvis der er brug for mere end 512 trækkes det automatisk fra de 4 GB RAM.
Avatar billede Blaine Nybegynder
19. maj 2012 - 11:08 #2
'Dedikeret video RAM' er de ram der sidder på dit grafikkort og dermed kun virker til dit grafikkort, hvor imod de 4Gb du har, er til hele systemet.

Rammene på dit grafikkort er til grafik væsentligt hurtigere end systemets ram, hvorved det ikke kan supplere op uden det går ud over ydelsen. Hvis dit program/spil ikke vil køre uden 1Gb, eller det ikke kører ordentligt, skal du have mere ram på grafikkortet, hvilket kun kan ske ved at købe et andet grafikkort.

Som pstidsen skriver, så kører det hele automatisk, og du skal dermed kun vurdere om det kører tilfredsstillende =)