Avatar billede foldager Novice
19. maj 2012 - 19:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Køling af skab

Jeg har et gammel skraldet kabinet gemt i et skab, bygget til formålet. Der bliver pokkers varmt i skabet.....sært :-)

Det er en gamer-pc som udvikler en del varme.

Jeg påtænker at sætte en fan i skabet, monteret med noget lærred af en art foran, så det ikke er synligt udefra.

Hvilken fan skal jeg vælge?

Jeg tænker, så stor som mulig, så støjsvag som mulig....
Avatar billede Wally1973 Praktikant
19. maj 2012 - 21:19 #1
Jo større jo bedre.
Jeg vil mene at du ikke skal under 14cm og hvis det er muligt, så over 20cm i diameter.

Husk at varmen stiger op, så du skal blæse varmen ud i toppen, men du skal også huske at der skal ny luft ind og det bør så ske i bunden, evt. også med en blæser, der suger luften ind.
Avatar billede foldager Novice
03. juli 2012 - 08:07 #2
Tak for tip, smid gerne et svar
Avatar billede foldager Novice
15. august 2012 - 16:23 #3
.
Avatar billede Mcbeer Nybegynder
04. september 2012 - 01:03 #4
Noget som fx BitFenix Spectre Pro 230mm ? (Google dem) Én i toppen og en i bunden af dit skab. og btw, vi vil meget gerne se billeder af det! Modde et skab, well..