Avatar billede p_serve Nybegynder
20. maj 2012 - 18:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Router og Access Point

Hej

Jeg har en Cisco/Linksys router E4200, som er monteret i vores bryggers i den ene ende af huset. I den anden ende af huset har jeg et accesspoint - Cisco/Linksys WAP 610N

Jeg kan connecte til både router og accesspoint - med begge mine bærbare computere. MEN jeg har et problem med min nye Sony Reader - den kan kun connecte til routeren - ikke accesspointet.
Min nevø har lidt af det samme problem når han er på besøg med sin smartphone - den kan godt connecte til accesspointet - men det tager 5 minutter eller mere.

Accesspointet er kablet til routeren - via en af udgangene.

Hvad i h.... kan det skyldes.

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede Broxigar Praktikant
20. maj 2012 - 20:32 #1
Afhængigt af din opsætning, kan det være at dit AP kører på 5 GHz båndet istedet for 2,4 GHz og hvis din Sony Reader ikke kan køre på 5 GHz, så kan den kun forbinde til din router.

Du kan evt. bruge programmet http://www.metageek.net/products/inssider/ til at se oplysninger om dine trådløse, fx hvilket bånd de kører på, hvilken channel og signalstyrke.
Avatar billede p_serve Nybegynder
21. maj 2012 - 20:49 #2
Hej

Det er 2.4 GHz båndet AP kører på - så det kan ikke være det der er problemet.

Signalstyrken på AP er super - så det er meget mystisk. Selv på min Sony Reader kan jeg se signalstyrken - den kan bare ikke connecte - kun til routeren.

Jeg kan også - uden problemer - connecte til AP med min netclockradio.
Avatar billede Broxigar Praktikant
21. maj 2012 - 20:51 #3
Dumt spørgsmål: Har du prøvet at genstarte dit accesspoint ? Tage strømmen og sæt stikket i igen
Avatar billede p_serve Nybegynder
21. maj 2012 - 21:59 #4
Der findes ingen dumme spørgsmål - kun dumme svar. Jo jeg har haft taget strømmen i 1 minut - men det hjælper desværre ikke.
Avatar billede p_serve Nybegynder
17. juli 2012 - 19:37 #5
Hej

Jeg vil lige slutte dette spørgsmål - i dag besluttede jeg at nu ville jeg ikke acceptere problemet længere - og efter at have prøvet alt, så tænkte jeg at der måske var en "firmware upgrade" - det var der, og det løste problemet helt og aldeles:http://homedownloads.cisco.com/downloads/330/16/WAP610N_FwReleaseNotes,0.txt  og  http://homesupport.cisco.com/en-us/wireless/lbc/wap610n

Dertil har jeg manuelt valgt channel 1 for AP og channel 13 for router.

Så kører det ... :-)