Avatar billede ahma0942 Nybegynder
21. maj 2012 - 12:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

auto ændrede password med database

jeg har prøvet at forbinde mit login script til min database i et godt stykke tid nu. men jeg kan simpelthen ikke få det til at fungere. ligeså snart jeg ordner en fejl dukker der en ny fejl op.

mit problem denne her gang er, at jeg har lavet et login script og forbundet den til databasen og alt det andet, men når jeg så prøver at registrere som bruger på min side for at se om scriptet virker, så bliver det username og password jeg har skrevet sendt til databasen når jeg submitter som den skal. username er ok men password bliver automatisk ændret til noget helt sindsygt. lad os sige at jeg registrerer på min side og skriver "A" som password, så dukker den op som "17abd6a7efbcd987a45de12bcdf8e2fd" i databasen. det er vildt underligt. Koden bliver altid ændret til noget med 32 cifrer lige meget hvor lang eller kort passworden er.

PHP-koden der submitter username og password til databasen:

<?php
$host=""; // Host name
$username=""; // Mysql username
$password=""; // Mysql password
$db_name=""; // Database name
$tbl_name=""; // Table name

// Connects to your Database
mysql_connect("", "", "") or die(mysql_error());
mysql_select_db("") or die(mysql_error());

// username and password sent from form
$myusername=$_POST['myusername'];
$mypassword=$_POST['mypassword'];

// To protect MySQL injection (more detail about MySQL injection)
$myusername = stripslashes($myusername);
$mypassword = stripslashes($mypassword);
$myusername = mysql_real_escape_string($myusername);
$mypassword = mysql_real_escape_string($mypassword);

$sql="SELECT * FROM $tbl_name WHERE username='$myusername' and password='$mypassword'";
$result=mysql_query($sql);

// Mysql_num_row is counting table row
$count=mysql_num_rows($result);
// If result matched $myusername and $mypassword, table row must be 1 row

if($count==1){
// Register $myusername, $mypassword and redirect to file "members.php"
session_register("myusername");
session_register("mypassword");
header("location:members.php");
}
else {
echo "Wrong Username or Password";
}
?>

tak på forhånd
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. maj 2012 - 12:39 #1
Der er der ikke noget der submitter, men du hash'er sikkert password, der hvor du submitter.
Avatar billede ahma0942 Nybegynder
07. maj 2013 - 08:07 #2
Lige meget
Avatar billede ahma0942 Nybegynder
07. maj 2013 - 08:08 #3
Jeg har fundet svaret. jeg havde stavet daatabasen navnet forket. lol