Avatar billede The_Buzz Novice
24. maj 2012 - 08:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Linux Streaming Server på Debian

Hej

Jeg er i gang med et projekt hvor jeg skal kunne levere en masse video views om dagen til alle mulige tilfældige surfere - igennem deres browser (hvilket jo kan være mange forskellige fra IE, Chrome, Safari, Firefox, Opera og alle de mobile versioner også).

Findes der mon noget Linux software, der kan lave en streaming server rimeligt hurtigt?

Jeg vil gerne uploade én type fil, og måske lade streaming serveren håndtere jobbet, eller lade en anden som f.eks. FFMPEG konvertere..

Det skal netop ikke være en dynamisk konverter da jeg er nødt til at tænke på der KAN komme mange views på de sider som jeg laver for folk.

Håber på svar, på forhånd MANGE tak :)
Avatar billede Broxigar Praktikant
24. maj 2012 - 14:07 #1
Du skal ikke streame fra serveren hvis det skal være browser baseret. Det du derimod skal, er at have filerne i et format som en flashplayer kan afspille, og herefter indsætte flashplayeren på hjemmesiden.

Du kan evt tage et kig på http://www.osflv.com

Hvis jeg har misforstået dig, må du endelig lige sige til
Avatar billede The_Buzz Novice
24. maj 2012 - 14:34 #2
Hvordan gør YouTube at man kan zappe i videoerne uden at skulle downloade hele videoen til cachen først? Det er vel video-on-demand streaming hvor man kan gå til en pos i videoen?
Avatar billede Broxigar Praktikant
24. maj 2012 - 15:22 #3
Ja, men det er som sagt deres flash-player der kan springe rundt i filen som ligger på serveren. Du kan også se at der løber en svag rød linje gennem timelinen på en youtube video. Det er fordi den downloader til din cache i baggrunden, men springer du til en position som ikke er blevet buffered endnu, så rydder den cachen og downloader fra der hvor du sprang hen
Avatar billede The_Buzz Novice
24. maj 2012 - 18:55 #4
Hmm, det kan man jo også godt på en Ipad - hvor en OSFLV ikke fungerer på (Det var vist en af ting jeg bad om i start spørgsmålet :)
Avatar billede Broxigar Praktikant
24. maj 2012 - 19:13 #5
Ah ja, nu havde jeg jo ikke lige set det med de mobile browsere. Der skal du ud og bruge noget HTML5 som kan embedde video og lign direkte på siden.
Avatar billede The_Buzz Novice
20. juni 2012 - 16:56 #6
Umiddelbart virker det nu :) http://video.lottostat.dk/