Avatar billede turbo3000 Nybegynder
25. maj 2012 - 01:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Er denne PC et fornuftigt valg?

Hejsa
Jeg har fundet denne stationære pc, som skal bruges som almindelig hjemme-medie pc. Den skal ikke bruges til spil, men skal kunne afvikle fx youtube HD-video flydende, og vise websites og office programmer lynhurtigt. Budget max 5000 ex skærm.

Vil denne model være et godt valg?
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=9686627

HP Pavilion P6-2161EO
Intel® Core i5-2320, 3 GHz
6 GB DDR3
1 TB SATA 3G (7.200 o/m)
Dvd-brænder SATA dvd ram og Double Layer
AMD Radeon HD 7450 (1 GB dedikeret)
Original Windows® 7 Home Premium 64

/Tak :)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
25. maj 2012 - 02:19 #1
Den maskine har ingen problemer med de opgaver du lister.
YouTube HD Videoer kan dog være afhængig af din internet-forbindelse.
Avatar billede KHHP Juniormester
25. maj 2012 - 08:06 #2
Den kan sagtens klare jobbet, og den kan klare mere end det.
Hvis den bare skal kunne klare de ting du siger, så vil jeg tro at en barebone-pc er god nok. Se denne: http://www.edbpriser.dk/barebone-pc/zotac-zbox-ad04-id-6506253.aspx
Du kan se et review af maskinen her: http://www.youtube.com/watch?v=40C5CHMj-5A
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
25. maj 2012 - 13:57 #3
Tak for forslaget.
Maskinen må gerne være så fremtidssikret som muligt, således at den ikke bliver sløv efter et års tid.
Men hvis der ikke er den store forskel på dette, kan jeg naturligvis ligeså godt vælge en billigere model?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
26. maj 2012 - 10:50 #4
Maskinen kan sagtens klare de samme krav i fremtiden.
Det kan være den skal reinstalleres på et tidspunkt afhængig af dit forbrugsmønster, men så er den næsten tilbage til starten med hastighed.

Det store spørgsmål er nok mere om dine krav ændrer sig.
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
24. juni 2012 - 00:50 #5
Tak for svar. Jeg beklager at jeg ikke har lukket spørgsmålet noget tidligere.

Send nogle svar, så vi kan  få lukket. :)
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
26. juli 2012 - 18:17 #6
Luk