Avatar billede nalle22 Nybegynder
25. maj 2012 - 23:34 Der er 14 kommentarer

Computer virker ikke efter bundkort skift

Hejsa.....

Min pc virker som sagt ikke efter bundkort skift, Skiftede bundkortet fordi min pc genstartede hele tiden, men der kom aldrig lys i skærmen.

Så blev den tjækket og jeg fik afvide at det var bundkortet...

Dog selvom jeg selv troede det er ram'ene...
Men Regnede da med ham i computer butikken og så købte jeg ASRock

P5B-DE hos proshop. Det er så sat i og jeg prøver at tænde men så sker der intet!

Jeg har tjækket alle kabler kørt med 1 ramblok, uden cpu, Clear cmos alt! men intet virker har prøvet med 2 forskellige strømforsyninger.... Plzzz HElp!
Avatar billede HenrikAppel Nybegynder
25. maj 2012 - 23:38 #1
Bår du skifter bundkort vil de gamle driver jo ikke læse ind...HAr du formateret din computer efter nyt bundkort??
Avatar billede nalle22 Nybegynder
25. maj 2012 - 23:57 #2
Lidt svært at formatere den hvis den ikke kan tænde :)
Avatar billede HenrikAppel Nybegynder
26. maj 2012 - 00:49 #3
ahh ok, nu er jeg ved at forstå..Hvis den slet ikke vil tænde, har det jo heller ikke noget med ram at gøre derfor blev jeg vildledt.....Din strømforsyning!!ved du om den er ok???
Hvis du ved den er ok, er du så sikker på at du har forbundet.
Tænd/sluk knappen (Power knappen)
Tænd/sluk(Power) LED og harddisk LED
rigtigt på kabinettet??
Hvis ja så må andre tage over, da jeg så er løbet tør for ider!!

PS. Hvis dine ram fejler under opstart så vil du få nogle bip toner, men der vil helt sikkert komme gang i strømforsyning "PSU" samt bundkortet.Det er PSU eller forbindelsen til kabinettet den er gal med. Efter som du dtadig har problemet med nyt bundkort og det andet sidder rigtigt så er det en ny strømforsyning..Starter den egentlig op eller er den helt død  strømforsyningen.
Avatar billede webnord Praktikant
26. maj 2012 - 02:17 #4
Måske en klassis fejl.

Bundkortet sidder fast på bagpladen med skruer, der går igennem nogle afstandstykker
Har du checket der ikke er et afstandstykker der kortslutter bundpladen?

/hp
Avatar billede 220661 Ekspert
26. maj 2012 - 07:50 #5
#4 Ja det er klassikeren.
Og er bundkortet forskelligt fra det som sad er det korrekt at du mangler drivere. Om det i det hele taget kommer til at fungere optimalt uden at du formaterer og geninstallerer kan jeg ikke sige 100 %.
Er der Win 7 på disken har styresystemet måske de fornødne drivere til at den kan komme op at køre. Men jeg tvivler på det bliver helt godt.
Avatar billede mediman Nybegynder
26. maj 2012 - 08:07 #6
Hvordan kan du cleare CMOS hvis den ikke kan tænde og der intet sker?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. maj 2012 - 08:14 #7
Man kan cleare cmos ved at udtage det lille batteri på bundkortet i 15 minutter.
#4?
26. maj 2012 - 10:41 #8
Jeg havde engang en computer der genstartede meget ofte, næsten fra ny af.
Den endelige løsning til dette problem, var en anden strømforsyning.
Med hensyn til manglende lys i skærmen, kan være foresaget af for mange ram i forhold til dit styresystem?
Avatar billede nalle22 Nybegynder
26. maj 2012 - 10:57 #9
@Webnor Kunne godt være jeg skal bruge det antistatiske bagplade :)
Avatar billede HenrikAppel Nybegynder
26. maj 2012 - 11:28 #10
øhh #Kaffedrikkeren
For meget ram gør kun at du ikke kan se de sidste..Har du 16 gb ram i en maskine der køre win7 32 bit, så læser den kun de 4 gb ram ind.

#webnord
Dette kunne være en mulighed, men efter som den har været oppe og kører på det gamle bundkort, tror jeg ikke det er der problemet ligger.

For mig lyder det til at være strømforsyningen der er stået af. eller ikke har ordentlig kontakt til kabinettets tænd/sluk /reset
Avatar billede webnord Praktikant
26. maj 2012 - 16:00 #11
Jeg har igennem snart mange år set flg. fejl ved montage af bundkort.

a: Kortslutning med et overgangsstykke, specielt ved forskellige bundkort.
b: Tænd og slukknappen er ikke tilsluttet eller sat forkert.
c: CPUen bukket eller knækket ben.
d: Ledninger fra strømforsyningen er ikke korekt tilsluttet, her har jeg ofte set, at man mangler det lille kvadratiske stik, det mangler nemlig ved ældre strømforsyninger.
f: Defekt strømforsyning.
g: Defekt bundkort, men det er sjældent.
Avatar billede webnord Praktikant
26. maj 2012 - 16:18 #12
Gode råd, når der overhovede ikke er liv i svinet:)

Tag bundkortet ud af comp.

Fjern alle ledninger fra strømforsyningen til f.eks harddiske, CD-drev, lys og truthorn og hvad man ellers har i sin comp.

Se efter at prosessoren er korrekt isat incl blæseren.

Hold bundkortet i hånden, mens du kun sætter ledningerne fra strømforsyningen i bundkortet.

Kortslut de to power-ben på bundkortet med en skruetrækker eller en saks.

Hvis der ikke kommer liv i blæseren, er den gal med enten bundkortet, processoren eller strømforsyningen
Avatar billede webnord Praktikant
26. maj 2012 - 16:28 #13
Glemte lige at du skal afmonterer alle RAM inden du tester.
Avatar billede HenrikAppel Nybegynder
27. maj 2012 - 02:05 #14
#Webnord
Denne løsning med at kortslutte strømforsyningen, bruger jeg også når jeg skal have ekstra harddiske, grafikkort på min maskine, men det er ikke løsningen her!!