Avatar billede Bjarne Novice
28. maj 2012 - 15:15 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Formler ser underlige ud i officeprogrammerne

Hej,

Jeg har et problem med min office-pakke. Alle matematiske formler bliver vist med underlige symboler og er helt ulæselige. Det gælder for både powerpoints og word. Jeg har prøvet at installere office pakken forfra, men det gør ingen forskel. I word kan jeg som regel åbne formlerne med mathtype, og den kan vise formlerne rigtigt.

Her et billede af en formel: http://billedeupload.dk/images/rMzRO.jpg

Det skal siges at det kun gælder for min laptop - de samme dokumenter ser rigtige ud på min stationære computer. Håber der sidder en som ved hvad jeg skal gøre.

Windows 7 x64, office 2010.
Avatar billede pstidsen Novice
28. maj 2012 - 15:28 #1
Hvad skrifttlige bliver formlerne som standard skrevet med?
Avatar billede vejmand Juniormester
28. maj 2012 - 16:01 #2
Prøv at ændre skrifttype.
(Måske også det pstidsen mener)
Avatar billede pstidsen Novice
28. maj 2012 - 16:08 #3
Ja det var derhen jeg ville. Skrev bare fra iPad så kunne ikke se hvad standard var. Ved mig er den Cambria Math. Er den også det ved dig? Ellers ret den.
Avatar billede Bjarne Novice
28. maj 2012 - 18:19 #4
Symbol ser det ud til. Det hjælper at ændre til cambria math. Men er der en måde at gøre det til standard? Så jeg ikke behøver ændre det for alle formler manuelt?
Avatar billede pstidsen Novice
28. maj 2012 - 20:23 #5
Avatar billede Bjarne Novice
28. maj 2012 - 21:18 #6
jeg vil medgive dig at google har masser af forslag til, hvordan man ændre skrifttypen, men desværre har jeg ikke kunnet løse problemet. Jeg har fundet en indstilling i word som hedder standardskrifttype til matematiske områder, og den står i forvejen på Cambria math.

Der er ingen problemer når jeg selv skriver ligningerne, men når jeg henter andres dokumenter så opstår problemet.
Avatar billede pstidsen Novice
29. maj 2012 - 17:08 #7
Og derfra du kopierer formlen er skrifttypen rigtig?

Hvis du kopierer noget fra nettet og/eller et andet word dokument, følger formatteringen (skrifttype, farve, størrelse) så med eller bliver det samme formattering som der hvor det bliver kopieret ind?
Avatar billede Bjarne Novice
30. maj 2012 - 14:08 #8
Ja, når jeg henter dokumenterne ned til en anden pc, så vises formlerne rigtigt nok.

Når det er til min laptop, så skal jeg tilsyneladende ændre skrifttypen fra symbol til Cambria math for at kunne læse dem.
Avatar billede pstidsen Novice
30. maj 2012 - 17:26 #9
Har ud prøvet en reparation af Office?
Avatar billede Bjarne Novice
29. august 2012 - 14:37 #10
Skylder en opfølgning på denne tråd. Det hjalp ikke at reparere office, så jeg har geninstalleret hele computeren. Nu virker det igen og det håber jeg så det bliver ved med :)

Tak for inputs, og læg et svar for point
Avatar billede pstidsen Novice
30. august 2012 - 13:37 #11
Svar.