Avatar billede 4byssal Nybegynder
29. maj 2012 - 16:37 Der er 2 kommentarer

Random appearing commercials .. og så lige på dansk ;)

Min computer er begyndt at opføre sig lidt underligt for tiden.
Når jeg starter computeren op, kommer der mærkelige reklamer ud af mine højtalere, og nogle gange kommer der nogle andre reklamer op mens computeren står tændt. Jeg er ikke sikker på om dette er en virus, eller hvad det kan være. Én ting er jeg dog sikker på, og det er, at det er mærkeligt.

Lidt info om min pc:

Intel(R) Core(TM) i7-2600K CPU @ 3,40GHZ (overclocked til 3,7 atm.)
Gigabyte Z68X-UD4-B3
Gigabyte GTZ 560 Ti OC version
4x4GB RAM Corsair (1600Hz)
Windows 7 Ultimate 64-bit
Avatar billede detziaw Nybegynder
29. maj 2012 - 20:09 #1
Ved ikke lige hvad computerspecifikationer skal bruges til :-D

Prøv at kig dine installerede programmer igennem, og kontroller at du kender dem alle sammen. Nogle gange kan man godt komme til at trykke på nogle forkerte links, og dermed få installeret noget software man reelt ikke ønsker. Det er selvfølgelig en god ting at køre en fuld virusscanning igennem, samt kontrollere for spyware og malware, så du, til en hvis grad, kan udelukke disse.

Hvis reklamerne stadig kommer, så prøv at kontroller dine igangværende processer i joblisten, og luk dem en efter en, for at se om du kunne være heldig at finde frem til den skyldige.

Du kan også evt. prøve at systemgendanne til et tidligere tidspunkt.
Avatar billede 4byssal Nybegynder
29. maj 2012 - 21:27 #2
Jeg kan hverken se nye installerede programmer. Det lykkedes mig at fjerne en trojansk hest, men det lader ikke til at have hjulpet på de reklamer. Lidt mere info om dem: Det er som om at det er en radio der bliver tændt. Tidspunkterne er helt tilfældige. Kan ikke se nogle processer, jeg ikke kender :S