Avatar billede Posten50 Praktikant
30. maj 2012 - 07:26 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Overføre/brænde egne HD-film over på DVD mm.

Hvilket program skal jeg anvende for at få brændt mine film fra mit Canon Legria HF M32, jeg har overført en del film til PC, jeg kører windows 7. Det skal være sådan at jeg stadig har mulighed for at se dem i HD kvalitet på TV.
Avatar billede byggemandflop Novice
30. maj 2012 - 07:37 #1
Hej . jeg har altid haft stor success med SlySoft http://www.slysoft.com/da/anydvd.html
Avatar billede Posten50 Praktikant
30. maj 2012 - 08:54 #2
Hvordan bruger jeg dette - det er en AVCHD-video.
AVCHD-video (.mts)
Avatar billede milter Ekspert
30. maj 2012 - 11:36 #3
Det burde du kunne gøre med den Pixela software, som fulgte med kameraet:

http://www.pixela.co.jp/oem/canon/e/pixela_application_disc_ver30/index.html
Avatar billede Posten50 Praktikant
30. maj 2012 - 20:47 #4
Kan naturligvis godt være mig der fjumrer, men jeg kan ikke finde ud af at få filerne brændt i pixela når de først er hentet til PC.
Kan DW100 brænde filer der ligger på PC??
Avatar billede milter Ekspert
31. maj 2012 - 11:53 #5
Jeg ved ikke, om du er klar over det, men HD-video kan ikke brændes på en normal DVD. Til HD-video skal du bruge en eller anden form for Blue-ray skive.

www.canon-europe.com/Support/Consumer_Products/products/camcorders/Digital/HDV_series/LEGRIA_HF_M32.aspx?faqtcmuri=tcm:13-777687&page=1&type=faq
Avatar billede Posten50 Praktikant
31. maj 2012 - 12:46 #6
T.O.
Fra Canons hjemmeside:
Nem DVD-brænding
Bare tilslut DW-100 til et kompatibelt Canon-videokamera for at overføre dine film i High Definition (HD) eller Standard Definition (SD) til DVD - en computer er ikke nødvendig. HD-film kopieres i AVCHD-formatet med meget høj kvalitet.
Avatar billede milter Ekspert
31. maj 2012 - 16:51 #7
#6.

OK, den tekst skal forstås på den måde, at videofilerne kan kopieres til en DVD-skive i det format (HD eller SD), som du selv vælger. Det betyder ikke, at du derved kan lave en spilbar DVD med SD-filer på, dvs. en DVD som du bare sætter i en DVD-afspiller, og så kører filmen. Jeg mener, teksten skal forstås på den måde, at du kan gemme videoerne på en DVD på samme måde, som du kan gemme dem på din harddisk eller anden form for lagringsmedie.

For at kunne afspilles i en DVD-afspiller skal hele skiven forberedes og brændes på en bestemt måde efter nogle bestemte regler. En af reglerne er, at opløsningen på billederne maksimalt må være på 720x576 pixels, så din HD-video skal først skaleres ned til den størrelse eller mindre, før den kan brændes som en spilbar DVD-video.

Men det er måske slet ikke det, der er problemet?
Avatar billede Posten50 Praktikant
06. juni 2012 - 22:52 #9
Kræver åbenbart blueray eller lignende! Findes der eksterne harddiske hvor man kan overføre filmene og så direkte afspille på hd-tv??
Avatar billede milter Ekspert
06. juni 2012 - 23:25 #10
Dine videoer ligger sikkert som separate klip på din Canon. Når du overfører dem til en computer eller blueray-skive, skal klippene "syes sammen" på en eller anden måde for at kunne afspilles som en sammenhængende film. Det samme gælder, hvis du overfører dem til en ekstern harddisk.

Det nemmeste for dig, hvis du ikke vil investere i blueray, er nok at afspille videoerne fra kameraet med et HDMI-kabel mellem kameraet og TV'et, men det er måske ikke det, du ønsker?

Alternativt kan du overføre videoerne til en bærbar, hvis du har en sådan med HDMI-udgang og så koble den til TV'et.
Avatar billede Posten50 Praktikant
14. juni 2012 - 07:51 #11
Læg et svar, så jeg kan lukke - jeg er stadig en smule rundforvirret ;-)
Avatar billede milter Ekspert
14. juni 2012 - 11:14 #12
Ja, digital video kan være ret forvirrende :-)

Jeg har kigget lidt på DW-100, og den kan faktisk godt brænde HD-film på en normal DVD. Men, DVD-en kan så kun afspilles på en DW-100 eller en blueray afspiller, som understøtter det format, DW-100 brænder til. Og, DW-100 kan tilsyneladende ikke brænde videofilerne, når de er overført til computeren. Desuden er DVD-er ikke særligt praktiske til HD-video, fordi der ikke er nær så meget plads på dem som på en bluerayskive.

Har du en DW-100 allerede? Den kan tilsyneladende ikke købes længere.

Den korte konklusion er, at har man et HD-videokamera og ikke vil nøjes med at afspille videoerne fra kameraet i HD på et HD-TV, så skal man installere en blueraybrænder på computeren, brænde videoerne i et eller andet HD-format og så også have en bluerayafspiller koblet til TV'et.
Avatar billede Posten50 Praktikant
14. juni 2012 - 12:05 #13
Ja, jeg har lige anskaffet en DW-100, har endnu ikke fået den prøvet!
Avatar billede milter Ekspert
14. juni 2012 - 12:44 #14
Jeg er bange for, du snart vil erfare DW-100'erens begrænsninger som beskrevet i #12, men held og lykke med den.

De vejledninger, jeg har fundet til Pixela og DWD-100 er desværre ret kortfattede, så jeg kan ikke hjælpe mht. trin for trin vejledning.

Hvor i processen går det galt med din DWD-100? Som sagt, så vidt jeg kan se, kan du kun bruge den til at brænde HD-film direkte fra kameraet, ikke fra computeren.

Og hvordan prøver du at afspille dem? Fra din DWD-100 eller på en almindelig DVD-afspiller?