Avatar billede brops Nybegynder
30. maj 2012 - 08:50 Der er 1 løsning

Trigger Kommando fra logfile streng

Hej eksperter, jeg har et lidt kryptisk spørgsmål/opgave.

Jeg er ikke engang sikker på det er et programmerings spørgsmål, men:

Jeg har 2 strenge i en logfil jeg skal lytte på når jeg starter og slutter en service på en linuxbox

begge strenge er kendte, men alligevel generiske pga timestamp og versionsnummer.

når jeg kalder kommandoen service jboss start eller service jboss stop har vi pt sat et timeout på 90 sekunder før den returnere, men vi vil gerne gøre dette mere generisk da vi ikke er sikker på 90 sekunder er nok. Er det noget som kan lade sig gøre i al almindelighed

De 2 strenge er:

2012-05-30 08:40:07,469 INFO  [org.jboss.system.server.Server] [generisk information] Started in 1m:10s:219ms

og

2012-05-30 08:47:10,186 INFO  [org.jboss.system.server.Server] Shutdown complete

I essensen er det vi skal at have vores timeout til at vare til enten strengen "Started in" eller "Shutdown complete". Desværre har jeg ikke selv en ret god ide om hvordan jeg skal gøre dette og søger derfor jeres hjælp til det
Avatar billede brops Nybegynder
11. september 2012 - 16:18 #1
Lukker fundet anden løsning