Avatar billede herch Nybegynder
31. maj 2012 - 11:12 Der er 1 løsning

Gemme fil i word via VBA, vha. gem som og åbne stifinder

Har via VBA i Word 2007 en autonew, som skal åbne og lukke forskellige dokumenter, såfremt Form er udfyldt og dokument er opdateret, gemmes data der skal bruges i de næste dokumenter i ini-fil, herefter skal det aktive dokument gemmes, før næste dokument åbnes.

Vil gerne have mulighed for at kalde dokumént noget bestemt, men skal i realiteten vise "gem som" stifinder, så man selv kan placere dokument, hvor man har lyst.

Når dokument så er gemt, skal næste dokument og Form startes via samme autonew.
De data som skal bruges i næste dokument, hentes så fra ini-fil.  ;-)
Avatar billede herch Nybegynder
01. juni 2012 - 08:16 #1
Hej
fandt selv en løsning

Public Sub CmdOk_Click() 'OK-knap, starter dokument

  ActiveDocument.SaveAs FileName:=filnavn
  Unload Me

  Shell "Explorer.exe /e, S:\!Filiale\Test", vbNormalFocus
  ActiveDocument.Close savechanges:=wdSaveChanges
End Sub