Avatar billede kosl99 Praktikant
31. maj 2012 - 21:48 Der er 3 kommentarer

Mac Mini død?

For et par dage siden opdagede jeg at min Mac Mini dual core. 2gb ram, var gået kold, den var godtnok tændt, men ingen ting i displayet. Så jeg havde ingen anden udvej end at holde power knappen inde. Den var ret så varm i bunden lagde jeg mærke til.
Når jeg nu tænder den, starter blæseren svagt og lys i lampen, og så kan jeg høre dvd-drevet klikke, ca 1 gang i sek. Og sort skærm ingen boot....
Hvad pokker kan den være???

Mvh Kenneth
Avatar billede KHHP Juniormester
31. maj 2012 - 22:08 #1
Kunne godt lyde som defekt bundkort/logic-board, CPU eller RAM. Nu har jeg kun oplevet problemer med harddiske på Mac, hvor der blinker en grå mappe på skærmen, så jeg kan ikke lige sige præcist hvad der er galt. Hvis du har købt Apple Care eller anden forsikring, ville jeg anbefale at du får maskinen indsendt med et samme for at finde ud af hvad problemet er og hvordan det kan løses.
Avatar billede KHHP Juniormester
31. maj 2012 - 22:09 #2
Der er vel ikke nogen lamper der blinker på mus, tastatur eller Mac mini, som kunne bruges som morsekode, ligesom de bip-lyde en windows pc laver.
Avatar billede egonspock Seniormester
31. maj 2012 - 23:25 #3
Prøv at holde cmd-v nede ved opstart og se om den gør noget. v står for Verbose, og vil skrive hvad den gør under opstart. Hvis CD-drevet klikker (og det ikke er harddisken, der klikker) kan der måske være kommet noget i, som den forsøger at starte fra. Så kan du prøve med at holde x nede ved opstart.