04. juni 2012 - 11:34 Der er 1 kommentar

Lille og billig server til web og minecraft

Jeg overvejer at skaffe mig en lille billig server for at dedikere til nogle småprojekter og eksperimenter, som jeg indtil videre har kørt lokalt.

Det behøver ikke være særdeles kraftigt eller professionel, men skal kunne have nogle .NET websider og tjenester med højst en håndfuld samtidige brugere. Desuden (og det bliver måske mere krævende) skal den gerne kunne køre en minecraft server med højst 32 samtidige brugere.

Jeg har forsøgt mig med to gamle, brugte ( ca. 10 år) stationærer: Den ene en stor, gammel webserver med Windows Server 2003 på, og en gammel Dell PC med Windows XP Pro. Det så umiddelbart ikke ud til at de ikke trække minecraft-serveren, da jeg kørte den på dem hver.

Er det noget der kan give mig nogle tips for hvad for nogle minimuskrav jeg kan stille mht. OS (helst MS), hardware osv. og hvor jeg bedst kan lede efter sådan noget, eller måske selv sammensætte?

Som sagt, jeg behøver ikke noget dyrt og fancy. Prisen skal helst være omkring 1000 kr eller maks 2000 kr.
Avatar billede kakovsko Nybegynder
09. juni 2012 - 00:00 #1
Hej Petrander !

Hvis du har lyst til at spille mincraft eller have dedikeret server. Vil jeg foreslå du kigger forbi Swifthosting.dk Eller skriver en mail til Sune@swifthosting.dk Så vit jeg ved har de lige købt en ny server til Minecraft som har brug for spillere. Der kan du leve et antal slots eller plads på serveren til dit Minecraft eller Dedikated server. :)