Avatar billede chriz7913 Nybegynder
06. juni 2012 - 23:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

.htaccess Omdiriger alle filer og mapper. Om det findes eller ej

Hej eksperter, er kørt lidt fast.

Skal have startet et website op, og er igang med grundstrukturen i det hele bla. med .htaccess.

Det er sådan at jeg skal få alt indhold fra minside.dk/* til at blive vist i en PHP-fil, så når en

bruger besøger minside.dk/rigmor33, bliver brugeren sendt til en PHP-side ved navn catch.php,

der viser noget info om brugeren rigmor33.

Imellemtiden skal det være sådan at hvis der tilfældigvis findes en mappe på serveren der hedder

rigmor33, og man besøger minside.dk/rigmor33, skal der stadigvæk vises PHP-filen med info

om rigmor33.

Så kort sagt skal alt trafik til minside.dk/* redirectes til min PHP-fil, ligemeget om det er en fil,

mappe, etc.

Fx. minside.dk/bruger.php, minside.dk/images, minside.dk/lolpic.jpg skal alle redirectes.

Alt statisk indhold på hjemmesiden, billeder, styles, andre PHP-sider bliver tilgået via et

subdomæne fx. indhold.minside.dk/lolpic.jpg

Min kode indtilvidere ser sådan ud:

Options +FollowSymLinks
RewriteEngine On

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^(.*)$ ./catch.php?id=$1

ErrorDocument 404 /404.php

Det fungerer fint indtilvidere både med minside.dk/someusers222,

minside.dk/randomname.php, minside.dk/randomname-mappe/

Alle disse bliver sendt videre til catch.php, men hvis filen eller mappen der henvises til, allerede

findes, bliver pågældende bare vist.

Som en bonus kunne det være fedt, hvis man kunne undgå at der blev tilføjet en "/" når forsøgte at

tilgå en mappe der allerede findes. Nu, når man forsøger at gå til

minside.dk/mappe-der-allerede-findes

laver den det automatisk om til

minside.dk/mappe-der-allerede-findes/

Det gør den til gengæld ikke hvis man går til

minside.dk/mappe-der-ikke-findes

Håber der er nogen der kan hjælpe eller måske bare pege i en retning :-)

Mvh. Christoffer
Avatar billede tobrukDk Novice
07. juni 2012 - 00:02 #1
jeg har gjodt sådan her med mit

    RewriteEngine on
    Options +FollowSymLinks
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f [OR]
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -l [OR]
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d
    RewriteRule ^.* - [L]
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-F

    RewriteRule ^forside/ index.php[L]

så kan du lige tilpasse dit.

ellers kigge her ;

http://corz.org/serv/tricks/htaccess2.php
Avatar billede chriz7913 Nybegynder
05. februar 2013 - 20:08 #2
Lukker spørgsmålet her, må åbne et nyt hvis det bliver aktuelt igen.