Avatar billede simone007 Juniormester
08. juni 2012 - 14:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vlookup med mere end et resultat

Jeg skal lave en traditionel vlookup i en tabel. Mit problem er at der findes mere end ét resultat.
Jeg skal bruge en formel der giver en markering eller fejl i de tilfælde der er mere end ét resultat.
Jeg skal ikke summere eller gøre andre ting i disse situationer.

Nogen der har nogel tips og tricks?
Avatar billede supertekst Ekspert
08. juni 2012 - 14:30 #1
Kunne du evt. bruge lidt VBA?
Avatar billede simone007 Juniormester
08. juni 2012 - 20:35 #2
Jeg er ikke så skarp til VBA og har ikke tid til at sætte mig ind i det, så jeg håbede at kunne klare det med en formel
Avatar billede jens48 Ekspert
08. juni 2012 - 20:40 #3
Hvis du både vil have en advarsel og lookup funktionen kan du bruge denne formel, som i tilfælde af mere end et resultat giver lookupværdien i parantes
=IF(COUNTIF(A1:A23;F1)>1;"Der er "&COUNTIF(A1:A23;F1)&" tilfælde af "&F1&" ("&VLOOKUP(F1;A1:C23;2;FALSE)&")";VLOOKUP(F1;A1:C23;2;FALSE))
Avatar billede simone007 Juniormester
11. juni 2012 - 10:49 #4
Tak Jens

Det var ikke helt den formel jeg skulle bruge, men den ledte mig på sporet til hvordan jeg skulle lave det. Læg et svar
Avatar billede jens48 Ekspert
11. juni 2012 - 13:50 #5
Et svar