Avatar billede rasra27 Nybegynder
08. juni 2012 - 20:52 Der er 4 kommentarer

køb af spejlreflekskamera

Mig og min søs vil ude at indvisterre i et spejlreflekskamera, men har ikke før haft et så vi ved ikke hvad vi skal kikke efter. så vi ville høre om i har nogle foreslag prisen må være omkring 6000-8000 kr. også skal linse også være med.
Avatar billede sadolin1978 Novice
08. juni 2012 - 21:32 #1
der er 3 kendt mærker på dette marked Canon Nikon og Sony.
en god regl er at tag et af de mærker der også havde analog udgaver af spejlrefleks her er der så Canon og Nikon tilbage.
det næste råd herfra fin ud af hvad i skal bruge det til, om det er natur og portrat her er det nok Canon eller om det også skal bruges til noget sport eller andet i den stil har har Nikon en lidt hurtigere processor til lagering af billeder.
når i har fundet ud af alt dette så tager i ud et sted hvor i kan se de forskellige og prøver at holde dem i hånden, og evt ser menuen på dem.

håber dette var til bare lidt hjælp
Avatar billede nemlig Professor
08. juni 2012 - 21:42 #2
Jeg vil foreslå:

Canom 650D (er lige offentliggjort) og kommer på markedet sidst på måneden.
www.canonrumors.com/2012/06/canon-rebel-t4i650d-ef-s-18-135-f3-5-5-6-is-stm-ef-40mm-f2-8-stm-officially-announced/

Nikon D3200
www.dpreview.com/previews/nikond3200
Avatar billede EbbeS Praktikant
10. juni 2012 - 16:17 #3
Jeg har igennem tiden prøvet en del forskellige kameraer, men jeg må sige at jeg hver gang vender tilbage til Canon, da deres linse simpelthen bare giver det skarpeste resultat :) .

Så mit råd ville være at købe et 550D og en god linse - så har du et virkelig godt kamera til pengene og sparer enda omkring 1.000kr i forhold til dit budget :)

Hilsen Ebbe
www.Apuls.dk
Avatar billede daphne Novice
14. juli 2012 - 16:10 #4
Mht. spejlrefleks og mærker, så er der i bund og grund tale om smag & behag om man er til Nikon eller Canon.

Personligt sværger jeg til Canon. I sin tid da jeg købte mit første Canon var jeg en tur nede forbi en fotohandler, hvor jeg fik mulighed for at afprøve de kameraer, som jeg havde haft kig på. Dét at man får lov til at holde det i hånden har absolut noget at sige. Er ikke allesammen, der ligger lige godt i hånden (synes jeg).

Mit forslag til dig er, at du med fordel kan kigge efter et brugt spejlrefleks kamera, her er der mange penge at spare, og du kan også være heldig at købe brugte objektiver til en fordelagtig pris.

Gør også jer selv den tjeneste, at gå ind på f.eks. www.batteribyen.dk og investér i et eller flere ekstra batterier. Batterierne behøver ikke nødvendigvis være originale. De uoriginale er også fine, men koster kun ca. 1/3 af de originale. Men er fornuftigt at have et par ekstra, hvis man lige pludselig løber tør for batterikraft.

Derudover vil jeg anbefale, at I køber nogen ekstra memorykort i klasse 10 (tror jeg nok det hedder).

Kig f.eks. efter Canon 500D eller 550D.. og så f.eks. en all-round linse f.eks. Sigma 18-200 eller Sigma 18-300, men prøv evt. et lignende kamera først hos en kamera-forhandler, og skriv ned, og prøv så at søge efter dette på f.eks. dba.dk.

Inden I investerer i objektiver vil det også være en god idé at gøre sig klart, hvilke motiver I primært vil fokusere på.. hvis det sådan er lidt af hvert bør I kigge efter et mere all-round præget objektiv, det får i langt mere ud af i første omgang.

Hvis I beslutter jer for at købe brugt, så husk at tjekke følgende:

1) Spejlene inde i selve huset, samt også om f.eks. skærm på bagsiden er ridset.

2) Tjek objektiver i begge ender for ridser.

3) Afprøv kameraet, se hvordan det ligger i hånden og tag nogen prøvebilleder.

God fornøjelse.. jeg håber I finder et kamera I bliver rigtig glade for.

Med venlig hilsner
Gitte Daphne