Avatar billede MrGamer-KBA Nybegynder
14. juni 2012 - 17:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

stationær gamer pc

Er i øjeblikket ved at bestille min nye stationær fra Komplett.dk men da vi har trådløst netværk herhjemme står jeg lidt med et problem omkring hvilket netværkskort jeg burde købe.

har kigget lidt på D-link 11N PCI DWA-547
Link: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=323381

med hensyn til strømforsyning er jeg lidt i tvivl om det har nogen betydning på antal watt.
den har som minimum 500W, men ved ik om jeg burde oppe den til 750W?

Specs på stationær:
AMD FX-8150 8-core
Gigabyte GA-970A-UD3
Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB
Sapphire Radeon HD 6870 1GB
Creative SB X-FI titanium lydkort
Seagate Barracuda 1TB
OCZ SSD Agility 3 series 120GB

Ekstra udstyr:
3 stk Cooler Master Excalibur 120mm Blæser

jeg ved desværre ikke så meget om at bygge PC'er så derfor valgte jeg at købe gennem komplett, og nu er jeg desværre i tvivl om disse ting.
Avatar billede Larsernen Novice
14. juni 2012 - 19:51 #1
Hvad er prisen på en 500 og en 750 Watt strømforsygning din pc kræver ved max ydelse 450 Watt
Avatar billede MrGamer-KBA Nybegynder
14. juni 2012 - 20:47 #2
hvis jeg køber den gennem komplett til computeren så koster 750W +327 kr.
Avatar billede Stepahead Nybegynder
14. juni 2012 - 20:51 #3
Hvis jeg var dig, ville jeg tage den store stømforsyning. Det bundkort på din liste (Gigabyte GA-970A-UD3) har mulighed for, at køre 2 grafikkort i SLI og når det nu er en gamer pc du er ved at bygge ville jeg fokuserer mere på grafikken. Ydermere kan dit bundkort godt klare op til 2000MHz RAM så det ville jeg nok også kigge til.
Ellers lader det til at blive en fed maskine, bruger selv SSD OCZ disken og det kører bare stærkt.
Avatar billede Stepahead Nybegynder
14. juni 2012 - 20:53 #4
Glemte lige dit spørgsmål :) Normalt ville jeg hellere trække kabel til en stationær, men hvis det ikke er en mulighed ville jeg nok kigge mere til Linksys/Cisco produkterne, men dette er helt fra egen erfaring.
Avatar billede MrGamer-KBA Nybegynder
14. juni 2012 - 21:03 #5
bestiller den store strømforsyning, fordi så er der jo altid mulighed for de 2 grafikkort som du fortæller :)

tager lidt en chance med netværkskotet og håber det kommer til at køre godt, vi kører også med D-link trådløs router lige p.t, så håber det kommer til at spille :)

har læst det skulle kunne køre rigtig godt.
Avatar billede Stepahead Nybegynder
14. juni 2012 - 21:46 #6
God fornøjelse med den :)
Avatar billede FpsUltiGamer Nybegynder
15. juni 2012 - 15:51 #7
120gb Harddisk?
Avatar billede farmerstbt Nybegynder
17. juni 2012 - 07:11 #8
#7

ved ikke helt hvad du mener men hvis du hentyder at 120gb er lille er det fordi det er en Solid State Drive, altså har den ingen roterende dele og er dermed meget hurtigere... larmer ikke.. og sparer strøm i forhold til en almindelig harddisk.

Ulempen er at du ikke får mange GB plads for pengene.

SSD bruges til systemet og programmer mens en almindelig Harddisk vil være bedre som lager af videoer og billeder og andre filer der ikke bruges konstant.