Avatar billede empty Nybegynder
15. juni 2012 - 16:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Min nabos mobiltelefon forstyrrer mit audio signal

Hver eneste gang min nabo snakker i telefon, hvilket han gør i timevis hver dag, så kommer den klassiske mobilforstyrrelses-lyd i mine højttalere. Det er pænt irriterende at skulle høre på timevis af gangen. Kan man ikke gøre noget for at forhindre det? Skærme kablerne eller højttalerne eller lign?

Undskylder på forhånd hvis det er forkert kategori.
Avatar billede thov Forsker
15. juni 2012 - 16:56 #1
Kategorien er den rigtige :-)

Hvis du har et gængs stereoanlæg, så frakobler du alt fra forstærkeren (bortset fra højttalerne).

Er der stadig mobiltelefonlyd, så må du eksperimentere med længden at højttalerkablerne (gøre dem kortere).
Kan du få fat i en ferritstav fra en gammel mellembølge-radio, kan du vikle kablet rundt om staven (hvis det er tyndt nok), og håbe på forbedringer.
Netledningen kan også være synderen, så også her kan ferritstaven måske gøre en forskel.

I stedet for en stang af ferrit, kan ferritringe også bruges.
Sig til hvis du vil låne/få nogle motherf... ferritringe jeg har i rodeskufferne.
Store nok til nogle omgange af lysnetledninger (uden stik).

Er lydene væk, når de perifere lydkilder ikke er tilsluttet, må du gå i krig med dem - een ad gangen.
Avatar billede lyng_andreas Nybegynder
19. juni 2012 - 12:35 #2
En løsning kan også være skærmede kabler, har hjulpet på min lyd, da min mobil gik ind og lavede støj på linjen
Avatar billede empty Nybegynder
18. januar 2013 - 22:43 #3
Hej Thov. Enten fik min nabo ny telefon eller også snakker han bare ikke så meget mere, så problemet forsvandt. Undskyld jeg glemte tråden. Lav et svar så du kan få point =)
Avatar billede thov Forsker
19. januar 2013 - 04:04 #4
Mange problemer løser sig selv - bare man lader dem være i fred :-)

Men læg bare et svar, selv - Jeg er ikke den store pointsamler (De kan alligevel ikke bruges til noget).