Avatar billede ferdinand.k Mester
15. juni 2012 - 21:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forbind til Synology over WAN

Jeg har problemer med at ramme min Synology DS over WAN gennem enten SMB eller NFS.
Jeg kan sagtens ramme den ved hjælp af FTP og over web'en, så der er "hul igennem".

Jeg har forwarded portene TCP og UDP 111, 892, 1039, 1047, 1048, 2049 til Synology-disken, men jeg kan stadig ikke få forbindelse. Nogle ideer ?

Kristian
Avatar billede chalde Seniormester
15. juni 2012 - 22:28 #1
Det kan du ikke uden videre. Brug istedet VPN (ligger som pakke).
Hvis det andet fungerede, eller du får det til at fungere, vil det ligeledes også være noget skidt mht. sikkerhed da protokollerne ikke er krypterede. Med VPN får du kryptering oveni.
Avatar billede Hans Mester
15. juni 2012 - 22:50 #2
SMB er 445, men visse udbydere har lukket af for porten.
Avatar billede ferdinand.k Mester
15. juni 2012 - 23:25 #3
Chalde --> Hvor finder jeg VPN-pakkerne ? Jeg kan finde en lang liste af VPN-ting under synology.com, men der er ikke nogen beskrivelse af hvad der er hvad...
Avatar billede ferdinand.k Mester
15. juni 2012 - 23:35 #4
ahh, det er fordi jeg har en 207+, og den supporterer ikke VPN :(
Avatar billede ferdinand.k Mester
08. januar 2013 - 07:54 #5
læg gerne svar så jeg kan få lukket denne...
Avatar billede chalde Seniormester
08. januar 2013 - 10:10 #6
Bare behold point :)