Avatar billede Talllens Nybegynder
18. juni 2012 - 09:32 Der er 4 kommentarer

PC Starter med Sort Skærm+død mus/keyboard

Hej folkens

Jeg har oplevet noget som jeg synes er højst mistænkeligt her på det sidste.

Jeg har 2 Maskiner, som er afskærmet fra hinanden, den ene bruges primært til spil og den anden til alt det andet (emails, regneark etc) Jeg har ingen ulovlige kopier eller underlige downloads lavet, og besøger kun officielle sites.

Men her for 2 uger siden døde min spille PC, symtomerne var at skærmen ikke startede op ved opstart, der kom ingen strøm til mus eller keyboard.

Efter at ha udelukket stort set alle ting i computeren ud over RAM, CPU og Motherboard, tog jeg beslutningen om at det måtte være det, og skiftede dem ud, og nu køre spille PC'en igen.

Men...

Nu er er skærmen gået sort på den anden PC, samme symtomer, der kommer strøm i kabinettet, alle lamper lyser, men skærmen forbliver sort.

1 PC som laver dette er et tilfælde, men kan simpelthen ikke tro det er et tilfælge længere.

Begge maskiner har forskellige hardware, og begge køre med Windows 7(64).

Jeg har ikke gået igennem alle delene på min anden PC endnu for at se om jeg kan udelukke Motherboard, Ram og CPU - men jeg vil meget gerne høre om der er andre som har været ude for denne her situation!? og evt. om der er en logisk forklaring jeg ikke kan se.

Hvis i vil ha hardware og sådan, så kan jeg finde dem til jer (det skal siges at Web PC'en er Pre-Config fra HP med ingen nye dele, hvorimod spille PC er en Saml selv.)

//T
Avatar billede Talllens Nybegynder
18. juni 2012 - 12:41 #1
Efter at ha kigget mine maskiner igennem hardware-mæssig.

Kan jeg se at de begge har haft ASUS motherboards:
Spille PC: ASUS Crosshair III Formula (2.5 år gammel) (Chipset: AMD 790FX / AMD SB750)
WebPC: ASUS IPIBL-LA (4.9 år gammel) (Chipset: Intel G33/ICH9R)

(ja jeg ved de er ved at ha overlevet deres tid :), men jeg passer normalt meget godt på mine maskiner så de kan overleve 5+ år uden slidtage)

Ved ikk om det måske er et ASUS problem, det håber jeg ikk eftersom jeg er ASUS fanboi, men det er den eneste sammehæng hardware mæssigt.

Jeg har været igennem det helt store Reset helvede for at prøve at få den til at køre igen, uden held.
Avatar billede Talllens Nybegynder
19. juni 2012 - 10:30 #2
Ingen Andre som har denne oplevelse? eller nogen gæt til hvordan det kan fikses.

Vil jo helst gerne undgå at skulle investere i helt nyt grej, men kan se at hvis det er det samme som min spille pc så skal den ud af vinduet.

/T
Avatar billede Talllens Nybegynder
19. juni 2012 - 20:06 #3
Hvis nogen vil vide hvad jeg har prøvet for at få den til at virke.:

- Jeg har tjekket skærm, på min anden PC.
- Jeg har tjekket mus, keyboard på min anden PC .
- Jeg har flyttet ram blokke rundt, i forskellige slots, og fjernet dem en efter en.
- Jeg har prøvet at køre "RamOK!" på mit board som forsøger at fiks boot problemer med ram.
- Jeg har prøvet at køre med et andet grafik kort (mit gamle) stadig samme resultat.
- Jeg har haft alle indstiks kort (Net, og Lyd) ude af maskinen.
- Jeg har prøvet at fjerne alle HDDs undtagen Main Drev. (burde ikke være problemet, men det er prøvet)
- Jeg har tjekket alle kable haft dem ude, sat dem i igen, en efter en.
- Jeg har blæst computere igennem for støv, og støvsuget resten.(den var pinlig ren)
- Jeg har haft den strøm afbrudt i x antal timer (og nu dag) uden held.
- Jeg har prøvet at Clear CMOS (som absolutte sidste løsning)
- Jeg har prøvet at sætte en anden skærm til (samme resultat)
- Jeg har prøvet at smide windows disken i (boot, uden held)

Hvad jeg ikke har gjort
- Fjernet begge ram blokke, (har ikke noget andet ram at teste med)
- Fjerne CPU/Motherboard
- Fjerne Strømforsyning/ændre Størmforsyning. (den ser ud til at virke, alle blæsere starter og motherboard lyser op der hvor den skal, så der er strøm.?)
- Prøve en anden HDD.

/T
Avatar billede monsterdk Novice
02. juli 2012 - 22:22 #4
Har ikke noget konkret til dit problem, men vil da lige nævne at mit eget asus bundkort (p5n-d) Lige har lavet samme nummer. Og den er også ca 2,5 år gammel. Har lige bestilt et nyt og håber jeg kan få skidtet til at køre igen.